L’educació és un pilar fonamental d’una societat. És la base sobre la quan es construeix la societat del futur. Per tant, l’educació per la qual apostem ara serà un espill de la societat que tindrem l’endemà. Des del BLOC-Compromís per Torrent considerem que una educació pública i de qualitat per a tots és la garantia per a tindre una societat més justa, més igualitària, més fraternal i, per tant, més lliure.

A Torrent l’educació pública s’ha deixat de banda i s’ha apostat per la privada-concertada. Això ens ha portat a una situació en què un alumne torrentí pot començar i acabar l’escolarització obligatòria en barracons.

Com a exemple més paradigmàtic, tenim el cas vergonyós del que passa amb el Col·legi nº10. Pareix una escola ja definitiva, a jutjar per la foto, però són uns barracons “ja definitius”.

Es tracta d’una reivindicació del poble. Torrent és ple de fa anys de cartells que demanen la construcció del col·legi n10. El govern del PP, tanmateix, no escolta.

Els barracons formen ja una molt trista i quotidiana part del paisatge educatiu de Torrent. Ací hi ha l’IES Serra Perenxisa, amb els barracons formant un “mur de contenció”:

D’una altra banda, ací hi ha el centre d’educació especial l’Encarnació. Una imatge val més que mil paraules:

En canvi, com a contraposició esfereïdora, per a l’educació privada i elitista tot són facilitats: terreny gratis, instal·lacions cedides… vosté demane! Aquest cartell que anuncia una facultat de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir no només serveix perquè pasturen les cabres, com el de l’Hospital:

La ironia fallera resumeix a la perfecció el sainet:

“Mentre fan una universitat / ignorem la veritat / i és que ací una escola nova / és una necessitat!”

“Hi ha que estar molt fava / per no notar que, per supost, / una escola privada / no té problemes de pressupost”