
La planta desnitrificadora de Calicanto continua sense funcionar des de fa 6 mesos, denuncien des de Compromís-Podem-Esquerra Unida.
Xavier Martí, portaveu: La situació generada afecta a la salut de les persones i a les seues economies familiars, en subministrar i facturar aigua insalubre com a potable.
La planta desnitrificadora que proveïx a diferents urbanitzacions de la Serra Perenxisa continua sense funcionar, segons denuncia el grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida a l’Ajuntament de Torrent.
Aquesta instal·lació ha de garantir que la quantitat de nitrats continguts a l’aigua subministrada per l’empresa mixta Aigües de l’Horta a les urbanitzacions de la Serra Perenxisa no supere les 50 parts per milió, tal i com marca la legislació vigent.
Segons informa Xavier Martí, portaveu municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida, diferents veïns i veïnes s’han posat en contacte amb el seu grup polític per a denunciar que s’estan enviant al cobrament factures trimestrals en les que s’avisa que “Sanidad” qualifica l’aigua subministrada com a “NO APTA para el consumo humano”, una situació que ve produint-se des del mes de març d’enguany.
A més de no comptar amb aigua salubre, les famílies afectades es queixen que estan pagant-la com a potable, no rebent cap compensació o descompte per l’aigua facturada en aquestes condicions.
També la quota de servei
A més de la quota de consum d’aigua, establida per trams, el veïnat es queixa que la quota de servei afectada per la desnitrificadora quasi triplica a la cobrada al casc urbà, un fet que suposa que els costos de la planta estan traslladant-se a les persones usuàries a través de les factures, tot i estar parada la instal·lació.
Martí mostra la seua preocupació pel tracte dispensat a totes les famílies afectades per aquesta situació de falta d’abastiment i salubritat, sense resposta ni solució per part d’Aigües de l’Horta, en especial de l’alcaldessa Amparo Folgado, com a Presidenta del Consell d’Administració i de la Junta General de l’empresa mixta.
“No ens han notificat res” afirmen els veïns afectats
Per a la coalició valencianista d’esquerres, facturar aigua contaminada per nitrats com si fora potable podria ser constitutiu d’una estafa en tota regla, a més que als veïns i veïnes afectades se’ls va informar que era insalubre el 17 juny de 2025, dins de la factura trimestral corresponent al període comprés entre el 18 de març de 2025 i el 17 de juny de 2025.
Per tant: “quant de temps han estat consumint aquesta aigua perillosa per al consum humà sense saber-ho?” Es pregunta finalment Xavier Martí.
—— Edició en castellà ——
Torrent suministra agua no apta para consumo a precio de potable en las urbanizaciones de la Sierra Perenxisa
La planta desnitrificadora de Calicanto continúa sin funcionar desde hace 6 meses, denuncian desde Compromís-Podem-Esquerra Unida.
Xavier Martí, portavoz: “La situación generada afecta a la salud de las personas y a sus economías familiares, al suministrar y facturar agua insalubre como potable”.
La planta desnitrificadora que abastece a diferentes urbanizaciones de la Sierra Perenxisa continúa sin funcionar, según denuncia el grupo municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida en el Ayuntamiento de Torrent.
Esta instalación debe garantizar que la cantidad de nitratos contenidos en el agua suministrada por la empresa mixta Aigües de l’Horta en las urbanizaciones de la Sierra Perenxisa no supere las 50 partes por millón, tal y como marca la legislación vigente.
Según informa Xavier Martí, portavoz municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida, diferentes vecinos y vecinas se han puesto en contacto con su grupo político para denunciar que se están enviando al cobro facturas trimestrales en las que se avisa que “Sanidad califica el agua suministrada como NO APTA para lo consumo humano”, una situación que viene produciéndose desde el mes de marzo de este año.
Además de no contar con agua salubre, las familias afectadas se quejan que están pagándola como potable, sin recibir ninguna compensación o descuento por el agua facturada en estas condiciones.
También la cuota de Servicio
Además de la cuota de consumo de agua, establecida por tramos, el vecindario se queja de qué la cuota de servicio afectada por la desnitrificadora casi triplica a la cobrada en el casco urbano, un hecho que supone que los costes de la planta están trasladándose a las personas usuarias a través de las facturas, a pesar de estar parada la instalación.
Martí muestra su preocupación por el trato dispensado a todas las familias afectadas por esta situación de falta de abastecimiento y salubridad, sin respuesta ni solución por parte de Aigües de l’Horta, en especial de la alcaldesa Amparo Folgado, como Presidenta del Consejo de Administración y de la Junta General de la empresa mixta.
“No nos han notificado nada”, afirman los vecinos afectados
Para la coalición valencianista de izquierdas, facturar agua contaminada por nitratos como si fuera potable podría ser constitutivo de una estafa en toda regla, además que a los vecinos y vecinas afectadas se les informó que era insalubre el 17 junio de 2025, dentro de la factura trimestral correspondiente al periodo comprendido entre el 18 de marzo de 2025 y el 17 de junio de 2025.
Por lo tanto: “cuánto tiempo han estado consumiendo esta agua peligrosa para el consumo humano sin saberlo?” Se pregunta finalmente Xavier Martí.