Torrent pertany al grup de poblacions catalogades com a Zones Rurals Deprimides pel SEPE.

 

Pau Alabajos: “És lògic que si el SEPE subvenciona la contractació estival de peons agrícoles per a espais rurals i forestals, l’Ajuntament també pose de la seua part destinant els recursos corresponents a la millora de la productivitat i la competitivitat local”.

 

En l’elaboració dels pròxims pressupostos de 2022 el grup municipal de Compromís demanarà una partida nominativa d’ajudes directes al camp. El seu portaveu Pau Alabajos considera que des que Torrent fou inclòs dins del programa de contractació de les Zones Rurals Deprimides, gestionat pel SEPE, el govern municipal no ha destinat ni un sol euro en ajudes directes a la producció, promoció o distribució dels productes agrícoles locals.

El govern municipal ha presentat uns comptes anuals amb un superàvit pressupostari de més de 15 milions d’euros, corresponents al 2020, però cap partida provinent de la gestió dels últims pressupostos s’ha conformat com a ajudes directes per a pal·liar la situació extrema que pateix el camp torrentí, agreujada darrerament amb l’entrada massiva de productes agrícoles provinents de països extracomunitaris, que no treballen amb els estàndards de qualitat i exigència demanats als productes valencians”, ha declarat Alabajos.

El repartiment de contractes per municipis co-gestionat pel SEPE s’assigna atenent a la ponderació de les dades de l’atur local i al nombre d’afiliats al Règim Especial Agrari. En aquest sentit des de Compromís es valora molt positivament qualsevol ajuda de lluita contra la desocupació agrària, sempre que aquestes mesures complementen les referides a la productivitat i la competitivitat, amb l’objectiu de posar els ciments per a una millora efectiva en les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores del camp.

Finalment, Alabajos ha anunciat que negociarà aquesta proposta d’ajudes de cara al pròxim pressupost de 2022, prèvia presentació davant el Consell Agrari de Torrent, com a organisme autònom municipal encarregat de la gestió i promoció de la agricultura local.

 

NOTA DE PRENSA

COMPROMÍS PER TORRENT DEMANDA LA DOTACIÓN URGENTE DE AYUDAS LOCALES AL SECTOR AGRÍCOLA.

Torrent pertenece al grupo de poblaciones catalogadas como Zonas Rurales Deprimidas por el SEPE.

 

Pau Alabajos: “Es lógico que si el SEPE subvenciona la contratación estival de peones agrícolas para espacios rurales y forestales, el Ayuntamiento también ponga de su parte destinando los recursos correspondientes a la mejora de la productividad y la competitividad local”.

 

En la elaboración de los próximos presupuestos de 2022 el grupo municipal de Compromís demandará una partida nominativa de ayudas directas al campo. Su portavoz Pau Alabajos considera que desde que Torrent fue incluido dentro del programa de contratación de las Zonas Rurales Deprimidas, gestionado por el SEPE, el gobierno municipal no ha destinado ni un solo euro en ayudas directas a la producción, promoción o distribución de los productos agrícolas locales.

El gobierno municipal ha presentado unas cuentas anuales con un superávit presupuestario de más de 15 millones de euros, correspondientes al 2020, pero ninguna partida proveniente de la gestión de los últimos presupuestos se ha conformado como ayudas directas para paliar la situación extrema que sufre el campo torrentí, agraviada últimamente con la entrada masiva de productos agrícolas provenientes de países extracomunitarios, que no trabajan con los estándares de calidad y exigencia demandados a los productos valencianos”, ha declarado Alabajos.

El reparto de contratos por municipios co-gestionado por el SEPE se asigna atendiendo a la ponderación de los datos del paro local y al número de afiliados al Régimen Especial Agrario. En este sentido desde Compromís se valora muy positivamente cualquier ayuda de lucha contra la desocupación agraria, siempre que estas medidas complementen las referidas a la productividad y la competitividad, con el objetivo de poner los cimientos para una mejora efectiva en las condiciones laborales y salariales de los trabajadores y trabajadoras del campo.

Finalmente, Alabajos ha anunciado que negociará esta propuesta de ayudas de cara en el próximo presupuesto de 2022, previa presentación ante el Consejo Agrario de Torrent, como organismo autónomo municipal encargado de la gestión y promoción de la agricultura local.