Pau Alabajos: “Aquesta oficina podria recomanar baixar la potència contractada en funció de les necessitats de les famílies, suggerir la cancel·lació de serveis addicionals innecessaris, passar famílies al bo social o canvis de modalitat en la tarifa regulada o Preu Voluntari del Xicotet Consumidor”.

 

La moció presentada per Compromís demana mesures efectives i permanents per fer front a les noves tarifes de l’electricitat, a més de la creació de l’oficina esmentada. Per als ecovalencianistes “la proposta està més que justificada, tenint en compte que aquest estiu a l’estat espanyol s’ha pagat el preu de l’electricitat més alt de la història”. A més, des de la coalició expliquen com la nova regulació de les tarifes de l’electricitat està penalitzant de manera desproporcionada a les famílies, xicotetes empreses, persones autònomes, persones que teletreballen, totes incloses en la categoria de xicotets consumidors.

A les propostes d’acord s’exposen mesures per a reduir l’impacte de la pujada del preu de l’electricitat, més enllà de la rebaixa temporal de l’IVA en casos concrets “ja que aquesta acció és parcial i molt restringida en el temps. És a dir, accions clares que les persones consumidores puguen veure reflectides a les factures, ara i ací” explica Alabajos, portaveu municipal de Compromís.

Alabajos ha destacat la proposta de creació d’una oficina d’assessorament energètic per tal d’assessorar la ciutadania sobre reducció del consum energètic i estalvi en la factura de la llum. “Les companyies energètiques han augmentat els seus beneficis exponencialment arran d’aquesta situació injusta: recordem, unes companyies que no sols reben diners de la ciutadania, sinó que també es financen amb ajudes de l’Estat”, ha finalitzat Alabajos.

 

Compromís per Torrent propone crear una oficina de asesoramiento energético para ahorrar en la factura de la luz

 

Pau Alabajos: “Esta oficina podría recomendar bajar la potencia contratada en función de las necesidades de las familias, sugerir la cancelación de servicios adicionales innecesarios, pasar familias al bono social o cambios de modalidad en la tarifa regulada o Precio Voluntario del Pequeño Consumidor”.

 

La moción presentada por Compromís pide medidas efectivas y permanentes para hacer frente a las nuevas tarifas de la electricidad, además de la creación de la oficina mencionada. Para los ecovalencianistes “la propuesta está más que justificada, teniendo en cuenta que este verano en el estado español se ha pagado el precio de la electricidad más alto de la historia”. Además, desde la coalición explican cómo la nueva regulación de las tarifas de la electricidad está penalizando de manera desproporcionada a las familias, pequeñas empresas, personas autónomas, personas que teletrabajan, todas incluidas en la categoría de pequeños consumidores.

 

En las propuestas de acuerdo se exponen medidas para reducir el impacto de la subida del precio de la electricidad, más allá de la rebaja temporal del IVA en casos concretos “puesto que esta acción es parcial y muy restringida en el tiempo. Es decir, acciones claras que las personas consumidoras puedan ver reflejadas a las facturas, ahora y aquí” explica Alabajos, portavoz municipal de Compromís.

 

Alabajos ha destacado la propuesta de creación de una oficina de asesoramiento energético para asesorar la ciudadanía sobre reducción del consumo energético y ahorro en la factura de la luz. “Las compañías energéticas han aumentado sus beneficios exponencialmente a raíz de esta situación injusta: recordamos, unas compañías que no solo reciben dinero de la ciudadanía, sino que también se financian con ayudas del Estado”, ha finalizado Alabajos.