Pau Alabajos: “L’única patrulla destinada al torn de vesprada finalitzarà a les 21 hores, un horari de plena activitat per als comerços de restauració i oci”.

La posada en funcionament de l’anomenada “Patrulla Cívica” de la Policia Local de Torrent no ha estat exempta de polèmica, especialment en quant al nombre d’agents que la integren, així com per la disponibilitat dels dies, el seu horari d’activitat i les zones del casc urbà que abasta.

El servei es prestaran només sis policies per a tota la ciutat, repartits en dues patrulles de tres efectius: una en horari de 7:15h a 14:15h i l’altra de 14:00h a 21:00h.

Per al portaveu de Compromís per Torrent, Pau Alabajos, s’ha intentat substituir la Policia de Barri, que deixà de funcionar després de les eleccions municipals de 2019, per dos operatius de tres persones en torns de matí i vesprada, que patrullaran en moto únicament el perímetre del casc urbà, allunyant-se de la idea de Policia de Barri, que tenia un significat molt més proper per a la ciutadania.

A més a més, Alabajos ha destacat que: “el nostre terme municipal és de 70km2, quedant, per tant, fora del radi d’acció d’aquesta patrulla la major part de l’extensió de Torrent. Estem parlant de zones tan emblemàtiques com El Vedat, on viuen més d’11.000 persones: és com si deixares pràcticament un municipi sense aquest servei”.

La Patrulla Cívica tampoc vigilarà els barris de Camí La Noria i de Porcateres, que formen part del casc urbà, però queden a l’altra banda de les vies del tren; per tant, des de Compromís es demana un replantejament urgent de l’àrea d’acció d’aquest servei policial per a incloure totes aquestes zones dins del seu perímetre de vigilància: “perquè totes les torrentines i els torrentins tenim els mateixos drets i contribuïm amb els impostos corresponents”, ha conclòs Alabajos.

 

Nota de prensa

La Patrulla Cívica de la Policía Local de Torrent no tendrá actividad los fines de semana ni llegará a todos los barrios.

Pau Alabajos: “La única patrulla destinada al turno de tarde finalizará a las 21 horas, un horario de plena actividad para los comercios de restauración y ocio”.

La puesta en funcionamiento de la llamada “Patrulla Cívica” de la Policía Local de Torrent no ha estado exenta de polémica, especialmente en cuanto al número de agentes que la integran, así como por la disponibilidad de los días, su horario de actividad y las zonas del casco urbano que alcanza.

El servicio se prestará solo por seis policías para toda la Ciudad, repartidos en dos patrullas de tres efectivos: una en horario de 7:15h a 14:15h y la otra de 14:00h a 21:00h.

Para el portavoz de Compromís per Torrent, Pau Alabajos, se ha intentado sustituir la Policía de Barrio, que dejó de funcionar como tal después de las elecciones municipales de 2019, por dos operativos de tres personas en turnos de mañana y tarde, que patrullarán en moto únicamente el perímetro del casco urbano, alejándose de la idea de Policía de Barrio, que tenía un significado mucho más próximo para la ciudadanía.

Además, Alabajos ha destacado que: “nuestro término municipal es de 70km2, quedando, por tanto, fuera del radio de acción de esta patrulla la mayor parte de la extensión de Torrent. Estamos hablando de zonas tan emblemáticas como El Vedat, donde viven más de 11.000 personas: es como si dejáras pràcticament a un municipio sin este servicio”.

La Patrulla Cívica tampoco vigilará los barrios de Camí La Noria y de Porcateres, que forman parte del casco urbano, pero quedan a la otra parte de las vías del tren; por tanto, desde Compromís se pide un replanteamiento urgente del área de acción de este servicio policial para incluir todas estas zonas dentro de su perímetro de vigilancia: “porque todas las torrentinas y los torrentinos tenemos los mismos derechos y contribuimos con los impuestos correspondientes”, ha concluido Alabajos.