Tal com va revelar Compromís al desembre de 2015, l’anterior corporació municipal amagava i endarreria factures corresponents a les festes de Torrent contractades per l’erari públic.
A la Comissió d’Estudi de Contractes i Convenis celebrada l’1 juny, i a petició dels valencianistes, es va tractar un nou paquet de factures de la mercantil Alvir Espectáculos S.L corresponents al període 2011-2015, de les quals hi figuraven 138.903’52€ en treballs i subministraments de festes prescrits, així com moltes altres factures que s’inclouran en un nou expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits.
Per part de la mercantil Alvir es va manifestar que ja treballava amb aquest ajuntament amb anterioritat al 2007 i que mai no preguntava si hi havia partida pressupostària o no per a realitzar els encàrrecs, i que procedia a facturar quan se li deia que podia fer-ho.
El portaveu de Compromís, Pau Alabajos, va preguntar al representant d’Alvir si hi havia tingut contactes amb polítics, a la qual cosa va respondre afirmativament que amb els regidors Juan García, que va faltar en la legislatura anterior, i amb el Sr. Planells, i que si aquestos li deien que no presentara les factures ho assumia per a no enemistar-se amb l’Ajuntament. Tot seguit, des d’Alvir es va manifestar que els membres dels governs anteriors sabien d’aquesta manera de procedir i que no podien estranyar-se que ara presentaren factures corresponents a fa més de 4 anys. En aquest sentit, expressà que l’enganyat era ell i que mai se li va advertir de què les factures podien prescriure, i que a Alvir se li deia per part del govern “que no sabem com donar-li forma”.
Des de Compromís, i la vista de la gravetat de l’assumpte, el dia 7 de juny es va demanar a la Intervenció Municipal l’accés a la totalitat de les esmentades factures de festes. Alabajos ha expressat que després de l’escàndol de les factures de festes, destapat pel seu grup, arran l’excés d’IVA arreplegat en l’aprovació del reconeixement de crèdits del passat desembre, queda demostrat que els governs anteriors amagaven despeses de festes perquè aquestes no computaren en els exercicis en els quals s’havien prestat els serveis i subministraments, de tal manera que l’exalcaldessa Folgado va mentir als torrentins i les torrentines en afirmar que havien reduït les despeses de festes i que fins i tot es gastaven menys del que tenien pressupostat.
L’oposició, que en aquells anys denunciava el boato en festes, va ser acusada pel govern de Folgado de mentir. “Ara ha quedat demostrat qui jugava amb els diners públics fent una gestió immoral tant davant els i les contribuents com amb la pròpia empresa contractada”, ha conclòs Alabajos.
COMPROMÍS PER TORRENT DEMANDA LA TOTALIDAD DE LAS NUEVAS FACTURAS DE FIESTAS ESCONDIDAS, CORRESPONDIENTES AL PERÍODO 2011-2015
Tal y como desveló Compromís, en diciembre de 2015, la anterior corporación municipal escondía y atrasaba facturas correspondientes a las fiestas de Torrent contratadas por el erario público.
En la Comisión de Estudio de Contratos y Convenios celebrada el 1 junio, y a petición de los valencianistas, se trató un nuevo paquete de facturas de la mercantil Alvir Espectáculos S.L correspondientes al período 2011-2015, de las que figuraban 138.903’52€ en trabajos y suministros de fiestas prescritos, así como muchas otras facturas que se incluirán en un nuevo expediente de reconocimiento extrajudicial de créditos.
Por parte de la mercantil Alvir se manifestó que ya trabajaba con este ayuntamiento con anterioridad a 2007 y que nunca preguntaba si había partida presupuestaria o no para realizar los encargos, y que procedía a facturar cuando se le decía que podía hacerlo.
El portavoz de Compromís, Pau Alabajos, preguntó al representante de Alvir si había tenido contactos con políticos, a la cual cosa respondió afirmativamente que con los concejales Juan García, que falleció la legislatura pasada, y con el Sr. Planells, y que si estos le decían que no presentara las facturas lo asumía para no enemistarse con el Ayuntamiento. Acto seguido desde Alvir se manifestó que los miembros de los gobiernos anteriores sabían de esta manera de proceder y que no podían extrañarse de que ahora presentaran facturas correspondientes a hace más de 4 años. En este sentido expresó que el engañado era él y que nunca se le advirtió de que las facturas podían prescribir, y que a Alvir se le decía por parte del gobierno “que no sabemos como darle forma”.
Desde Compromís, y la vista de la gravedad del asunto, el día 7 de junio se pidió a la Intervención Municipal el acceso a la totalidad de las mencionadas facturas de fiestas. Alabajos ha expresado que tras el escándalo de las facturas de fiestas, destapado por su grupo, a raiz el exceso de IVA recogido en la aprobación del reconocimiento de créditos del pasado diciembre, queda demostrado que los gobiernos anteriores escondían gastos de fiestas para que estas no computaran en los ejercicios en los que se habían prestado los servicios y suministros, de tal manera que la exalcaldesa Folgado mentía a los torrentinos y las torrentinas cuando afirmaba que habían reducido los gastos de fiestas y que incluso se gastaban menos de lo que tenían presupuestado.
La oposición, que en aquellos años denunciaba el boato en fiestas, fue acusada por el gobierno de Folgado de mentir, “ahora ha quedado demostrado quien jugaba con el dinero público haciendo una gestión inmoral tanto ante los y las contribuyentes como con la propia empresa contratada”, ha concluido Alabajos.