Enllaços:
- Doc1
- Doc 2 El Pais 20N2006
- Doc 3 El Pais 21N2006
- Denuncia inspecció educativa
- Denuncia Sindic de Greuges
Valencià
El centre gestionat per la fundació argentina FASTA ja va ser denunciat anteriorment per mares i pares del centre i investigat per la Generalitat.
Segons materials del centre la relació entre persones del mateix sexe “no pot ser denominada matrimoni” i “comporta greus perjudicis en la formació de la identitat dels fills”
“Es parla de matrimoni encara que es incorrecte denominar-ho d’aquesta forma”, “entre dos persones del mateix sexe no és possible la complementarietat”, “comporta greus prejudicis en la formació de la identitat i personalitat dels fills”, així és com es defineix el matrimoni entre dos persones del mateix sexe en els materials repartits al Col·legi Madre Sacramento de Torrent.
Compromís ha denunciat davant la inspecció educativa i el Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana el que consideren un greu cas “d’adoctrinament homofòbic i promoció del discurs d’odi” al Grau Superior de Formació Professional de Tècnic d’Educació Infantil.
Segons el regidor de Compromís Víctor Medina: “les afirmacions que s’exposen als continguts del centre Madre Sacramento suposen un greu atemptat contra la dignitat i les llibertats del col·lectiu LGTBI a més de greus falsedats respecte a la legalitat vigent, que reconeix el matrimoni igualitari igual en drets i obligacions al contret per dos persones de diferent gènere”.
Així, Medina qualifica les actuacions encetades per part de Compromís com una postura de “responsabilitat” front el que consideren una “greu manipulació en l’ensenyament a les persones que, en un futur, cuidaran dels nostres fills i filles”. Respecte a l’obtenció d’aquestos materials revelen que van ser aportats al grup per un estudiant que, “horroritzat pel contingut que es distribuïa”, va decidir dirigir-se a la coalició valencianista.
A més, segons Medina, aquesta no es la primera vegada que el centre gestionat per la fundació argentina FASTA rep denuncies per adoctrinament i afegix que “en 2006 Madre Sacramento ja va ser denunciat per mares i pares que acusaven a la fundació argentina de ser “milicians catòlics que adoctrina els seus fills”, el que va derivar en una investigació per part de la inspecció educativa de la Generalitat Valenciana”.
“Exigim la retirada immediata d’aquests materials així com una profunda investigació que pose llum sobre aquestos fets. El col·lectiu LGTBI no anem a tolerar ni un pas enrere respecte uns drets que ens han costat llàgrimes i sang aconseguir arran de dècades de discriminacions”.
Castellano
Compromís denuncia un “grave adoctrinamiento homofóbico” en el colegio Madre Sacramento de Torrent.
El centro gestionado por la fundación argentina FASTA ya fué denunciado anteriormente por madres y padres del centro y investigado por la Generalitat
Según materiales del centro la relación entre personas del mismo sexo “no puede ser denominada matrimonio” y “comporta graves perjuicios en la formación e identidad de los hijos”
“Se habla de matrimonio aunque es incorrecto denominarlo de esta manera”, “entre dos personas del mismo sexo no es posible la complementariedad”, “acarrea graves perjuicios en la formación de la identidad y personalidad de los hijos”, así es como se define el matrimonio entre dos personas del mismo sexo en los materiales repartidos por el Colegio Madre Sacramento de Torrent.
Compromís ha denunciado ante la inspección educativa y el Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana lo que consideran un grave caso “de adoctrinamiento homofóbico y promoción del discurso de odio” en el Grado Superior de Formación Profesional de Técnico en Educación Infantil.
Según el concejal de Compromís Víctor Medina: “las afirmaciones que se exponen en los contenidos del centro Madre Sacramento suponen un grave atentado contra la dignidad y las libertades del colectivo LGTBI además de graves falsedades respecto a la legalidad vigente, que reconoce el matrimonio igualitario igual en derechos y obligaciones al contraído por dos personas de diferente género”.
Así, Medina califica las actuaciones iniciadas por parte de Compromís como una postura de “responsabilidad” frente los que consideran una “grave manipulación en la enseñanza a personas que, en un futuro, cuidarán de nuestros hijos e hijas. Respecto a la obtención de estos materiales revelan que fueron aportados al grupo por un estudiante que, “horrorizado por el contenido que se distribuía”, decidió dirigirse a la coalición valencianista.
Además, según Medina, esta no es la primera vez que el centro gestionado por la fundación argentina FASTA recibe denuncias por adoctrinamiento y añade que “en 2006 Madre Sacramento ya fue denunciado por madres y padres que acusaban a la fundación argentina de ser “milicianos católicos que adoctrinan a sus hijos”, lo que derivó en una investigación por parte de la inspección educativa de la Generalitat Valenciana”.
“Exigimos la retirada inmediata de estos materiales así como una profunda investigación que ponga luz sobre estos hechos. El colectivo LGTBI no vamos a tolerar ni un paso atrás respecto unos derechos que ha costado lágrimas y sangre conseguir tras siglos de discriminaciones” concluye Medina.