La proposta també incloïa l’elaboració d’un informe sobre possibles immatriculacions indegudes.
Pau Alabajos: “La nostra moció pretenia identificar tots aquells béns obligats a tributar, tal i com l’ajuntament reclama a la resta de particulars, empreses i autònoms de Torrent”.
A la Comissió d’Economia i Hisenda de Torrent d’ahir 22 de febrer de 2022 es va tractar la moció del grup Compromís en la que s’instava al govern municipal a elaborar un inventari d’aquells béns obligats a tributació municipal per part de les entitats religioses que operen a Torrent. Els béns objecte de la moció són aquells sobre els que es poden reclamar els tributs corresponents, en estar exclosos d’exempció fiscal derivada pels acords signats amb l’Estat Espanyol.
Tot seguit de l’explicació de la proposta per part de Pau Alabajos, com a portaveu del grup impulsor de la moció, es va procedir a la votació de la mateixa, on quedà rebutjada amb els vots en contra del govern municipal de PSOE-Cs i les abstencions dels grups Popular i Vox, amb l’únic vot a favor de Compromís.
Des del govern municipal no es donà cap explicació a la negativa d’aprovar aquesta proposta, no hi hagué tampoc cap intervenció en aquest sentit per part de la resta de grups. Per al portaveu de Compromís pot ser comprensible la falta d’explicació en el cas de l’abstenció, però segons Alabajos: “el vot en contra del grup socialista sense cap argument és molt simptomàtic. Pense que es tracta d’una ordre que ve des de dalt, d’alcaldia, no té un altra explicació, donat que en aquesta comissió no participà Ros”.
“Respecte a les immatriculacions, desconeixem el seu estat a Torrent, atenent al fet que la tramitació de les mateixes s’efectua fora de l’àmbit de l’administració local. No debades, les darreres notícies al respecte són altament preocupants, on per exemple l’Església Catòlica espanyola ha admès que registrà indegudament almenys 965 dels 35.000 immobles detectats com a immatriculats i posades al seu nom entre 1998 i 2015, gràcies a la facultat que li va atorgar la modificació del Reglament Hipotecari decretada pel Govern de José María Aznar”, ha conclòs Alabajos.
Nota de prensa.
El gobierno de Torrent rechaza elaborar un censo de los bienes tributarios de entidades religiosas.
La propuesta también incluía la elaboración de un informe sobre posibles inmatriculaciones indebidas.
Pau Alabajos: “Nuestra moción pretendía identificar todos aquellos bienes obligados a tributar, tal y como el ayuntamiento reclama al resto de particulares, empresas y autónomos de Torrent”.
En la Comisión de Economía y Hacienda de Torrent de ayer 22 de febrero de 2022 se trató la moción del grupo Compromís en la que se instaba al gobierno municipal a elaborar un inventario de aquellos bienes obligados a tributación municipal por parte de las entidades religiosas que operan en Torrent. Los bienes objeto de la moción son aquellos sobre los que se pueden reclamar los tributos correspondientes, al estar excluidos de exención fiscal derivada por los acuerdos firmados con el Estado Español.
A continuación de la explicación de la propuesta por parte de Pau Alabajos, como portavoz del grupo impulsor de la moción, se procedió a la votación de la misma, donde quedó rechazada con los votos en contra del gobierno municipal de PSOE-Cs y las abstenciones de los grupos Popular y Vox, con el único voto a favor de Compromís.
Desde el gobierno municipal no se dio ninguna explicación a la negativa de aprobar esta propuesta, no hubo tampoco ninguna intervención en este sentido por parte del resto de grupos. Para el portavoz de Compromís puede ser comprensible la falta de explicación en el caso de la abstención, pero según Alabajos: “el voto en contra del grupo socialista sin ningún argumento es muy sintomático. Pienso que se trata de una orden que viene desde arriba, de alcaldía, no tiene un otra explicación, dado que en esta comisión no participó Ros”.
“Respecto a las inmatriculaciones, desconocemos su estado en Torrent, atendiendo al hecho que la tramitación de las mismas se efectúa fuera del ámbito de la administración local. No en balde, las últimas noticias al respeto son altamente preocupantes, donde por ejemplo la Iglesia Católica española ha admitido que registró indebidamente al menos 965 de los 35.000 inmuebles detectados como immatriculados y puestos a su nombre entre 1998 y 2015, gracias a la facultad que le otorgó la modificación del Reglamento Hipotecario decretada por el Gobierno de José María Aznar”, ha concluido Alabajos.