Xavier Martí, portaveu del grup municipal Compromís-Podem-Esquerra Unida
Xavier Martí, portaveu del grup municipal Compromís-Podem-Esquerra Unida

Compromís-Podem-Esquerra Unida afirma que el document aprovat democràticament pel Ple no serà aplicat en les àrees municipals que controla VOX, com Educació, Família, Esports o Festes.

Xavier Martí, portaveu: “Quan el soci del PP acusa públicament el personal tècnic de l’Ajuntament de Torrent de vulnerar la Llei de la Funció Pública destapa la desconfiança i l’esquizofrènia política en la que viu el govern d’Amparo Folgado”.

El Pla d’Igualtat, que hauria de regir els recursos humans de l’Ajuntament de Torrent, naix tocat de mort segons el grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida. Tot i aprovar-se per una contundent majoria democràtica de 22 vots a favor i 3 en contra (els tres de VOX), el Pla no serà aplicat en aquelles àrees municipals que controla el partit d’extrema dreta, algunes tant significatives per a la Igualtat entre homes i dones com són l’Educació, la Família, els Esports, o les Festes, d’entre altres.

Per al portaveu de Compromís-Podem-Esquerra Unida, Xavier Martí, aquest fet és un exemple més de la total incapacitat del govern d’Amparo Folgado per a gestionar Torrent, quan depén d’una minoria política que qüestiona contínuament els informes del personal tècnic de la Casa. “Es pot discrepar o introduir matisos, però acusar totes les parts que han intervingut en la creació del Pla d’Igualtat de vulnerar principis bàsics de la Llei de la Funció Pública hauria de ser motiu suficient per a apartar a VOX del govern de Torrent”, ha afirmat Martí, que a més es pregunta “que més necessita Amparo Folgado per a reaccionar davant la burla democràtica que suposa el fet que el Pla no s’acabe aplicant en importants àrees de la gestió municipal”.

Martí, ha acabat explicant que VOX no respecta ni accepta les decisions exclusivament tècniques quan aquestes se separen del seu dogmatisme ideològic. “Torrent ha passat 2025 sense pressupost municipal, no han presentat encara el de 2026 i mentrestant ens trobem governats per un grup polític que actua creient-se en possessió de la veritat absoluta, que pren decisions sobre la gestió municipal com si estiguera en una barra de bar, i sobre el qual el PP de Torrent sustenta la seua legislatura”, ha conclòs.

—— Edició en castellà ——

El Plan de igualdad divide al gobierno de Torrent: Vox en contra y el PP a favor.

Compromís-Podem-Esquerra Unida afirma que el documento aprobado democráticamente por el Pleno no será aplicado en las áreas municipales que controla VOX, como Educación, Familia, Deportes o Fiestas.

Xavier Martí, portavoz: “Cuando el socio del PP acusa públicamente al personal técnico del Ayuntamiento de Torrent de vulnerar la Ley de la Función Pública destapa la desconfianza y la esquizofrenia política en la que vive el gobierno de Amparo Folgado”.

El Plan de Igualdad, que tendría que regir los recursos humanos del Ayuntamiento de Torrent, nace tocado de muerte según el grupo municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida. A pesar de aprobarse por una contundente mayoría democrática de 22 votos a favor y 3 en contra (los tres de VOX), el Plan no será aplicado en aquellas áreas municipales que controla el partido de extrema derecha, algunas tan significativas para la Igualdad entre hombres y mujeres como son la Educación, la Familia, los Deportes, o las Fiestas, entre otras.

Para el portavoz de Compromís-Podem-Esquerra Unida, Xavier Martí, este hecho es un ejemplo más de la total incapacidad del gobierno de Amparo Folgado para gestionar Torrent, cuando depende de una minoría política que cuestiona continuamente los informes del personal técnico de la Casa. “Se puede discrepar o introducir matices, pero acusar a todas las partes que han intervenido en la creación del Plan de Igualdad de vulnerar principios básicos de la Ley de la Función Pública tendría que ser motivo suficiente para apartar a VOX del gobierno de Torrent”, ha afirmado Martí, que además se pregunta “que más necesita Amparo Folgado para reaccionar ante la burla democrática que supone el hecho de que el Plan no se acabe aplicando en importantes áreas de la gestión municipal”.

Martí, ha acabado explicando que VOX no respeta ni acepta las decisiones exclusivamente técnicas cuando estas se separan de su dogmatismo ideológico. “Torrent ha pasado 2025 sin presupuesto municipal, no han presentado todavía el de 2026 y mientras tanto nos encontramos gobernados por un grupo político que actúa creyéndose en posesión de la verdad absoluta, que toma decisiones sobre la gestión municipal como si estuviera en una barra de bar, y sobre el cual el PP de Torrent sustenta su legislatura”, ha concluido.