Xavier Martí: “L’edifici costà a Torrent 698.000€ i quan s’acaben les tasques d’atenció al voluntariat pot oferir una alternativa davant la pèrdua de la llar”.
Després d’anys de tancament i desús, l’edifici de La Malaguenya s’ha convertit provisionalment en un centre d’atenció i orientació al voluntariat que presta ajuda tant a Torrent, com a la resta de pobles de l’Horta Sud que continuen patint els efectes per la DANA.
La construcció consta d’una planta baixa i tres plantes en altura que, “una vegada reformada, podria servir d’allotjament a famílies que es troben sense llar, tant per a les persones afectades per la DANA com aquelles que per diferents circumstàncies ja es trobaven sense sostre”, ha explicat Xavier Martí, el portaveu del grup municipal de Compromís-Podem-EUPV.
La Malaguenya fou adquirida per l’anterior govern de Jesús Ros amb l’objectiu d’enderrocar-la, però altres grups municipals han demanat que se li done un ús, com en aquest cas.
Des de la coalició d’esquerres es recorda que ja l’anterior grup de Compromís, representat per Pau Alabajos i Carme Silla, demanaren que La Malaguenya es convertira en un gran centre de trobada i activitats per a la joventut torrentina. “Per tant, en diferents moments hem demanat que el patrimoni de Torrent es pose en funcionament al servei del Poble”, ha explicat Martí, que recorda que actualment l’Agència Municipal de Lloguer no oferix cap habitatge a la ciutadania.
“Les famílies afectades no poden esperar a projectes aprovats que tardaran anys a executar-se, o a promeses de futures obres que ni tan sols estan pressupostades; necessitem solucions ja i l’Ajuntament de Torrent compta amb els mitjans i els recursos humans per a poder donar resposta a la terrible situació per la qual estan passant moltes famílies torrentines”, ha conclòs Martí, que ha detallat que el govern municipal pot alliberar de manera immediata prop d’1’3 milions d’euros del seu pressupost per a posar-los al servei de les persones més afectades: “és una qüestió de voluntat política i de posar a treballar els recursos amb els quals compten”.
—— Edició en castellà ——
El edificio de La Malagueña puede convertirse en un hogar para las familias de Torrent afectadas por la DANA, según Compromís-Podem-EUPV.
Xavier Martí: “El edificio le costó a Torrent 698.000€ y cuando se acaben las tareas de atención al voluntariado puede ofrecer una alternativa ante la pérdida del hogar”.
Después de años de cierre y desuso, el edificio de La Malagueña se ha convertido provisionalmente en un centro de atención y orientación al voluntariado que presta ayuda tanto a Torrent, como al resto de municipios de l’Horta Sud que continúan sufriendo los efectos por la DANA.
La construcción consta de una planta baja y tres plantas en altura que, “una vez reformada, podría servir de alojamiento a familias que se encuentran sin hogar, tanto para las personas afectadas por la DANA como aquellas que por diferentes circunstancias ya se encontraban sin techo”, ha explicado Xavier Martí, el portavoz del grupo municipal de Compromís-Podem-EUPV.
La Malagueña fue adquirida por el anterior gobierno de Jesús Ros con el objetivo de derrocarla, pero otros grupos municipales han pedido que se le dé un uso, como en este caso.
Desde la coalición de izquierdas se recuerda que ya el anterior grupo de Compromís, representado por Pau Alabajos y Carme Silla, pidieron que La Malagueña se convirtiera en un gran centro de encuentro y actividades para la juventud torrentina. “Por lo tanto, en diferentes momentos hemos pedido que el patrimonio de Torrent se ponga en funcionamiento al servicio del Pueblo”, ha explicado Martí, que recuerda que actualmente la Agencia Municipal de Alquiler no ofrece de ninguna vivienda a la ciudadanía.
“Las familias afectadas no pueden esperar a proyectos aprobados que tardarán años a ejecutarse, o a promesas de futuras obras que ni siquiera están presupuestadas; necesitemos soluciones ya y el Ayuntamiento de Torrent cuenta con los medios y los recursos humanos para poder dar respuesta a la terrible situación por la cual están pasando muchas familias torrentinas”, ha concluido Martí, que ha detallado que el gobierno municipal puede liberar de manera inmediata cerca de 1’3 millones de euros de su presupuesto para ponerlos al servicio de las personas más afectadas: “es una cuestión de voluntad política y de poner a trabajar los recursos con los cuales cuentan”.