Tot seguit us adrecem l’article publicat al diari de Torrent La Opinión, corresponent a la segona quinzena de maig de 2013.

EN LA MEMÒRIA

Als dos Plenaris de hui 23 de maig he assistit a una doble negació de la memòria de l’accident de metro del 3 juliol a la ciutat de València.

La primera de les negacions ha vingut per part de l’alcaldessa Folgado, que ha “aprofitat” la majoria absoluta de la que disfruta per a tombar una proposta de moció de l’Associació de Víctimes del Metro en la que s’instava a les Corts Valencianes a la reobertura d’una comissió parlamentària, mitjançant una investigació transparent, sense presses i sense colors polítics per tal d’esclarir, despres de vora 7 anys, quines varen ser les causes de l’accident i depurar si és el cas les responsabilitats penals, administratives i institucionals que pertoquen.

L’argumentació de l’alcaldessa, per a votar en contra de la proposta de l’Associació, ha sigut literalment que no calien més investigacions ni més comissions parlamentàries perquè la fiscalia ja havia obert diligències a l’observar conductes i indicis d’irregularitats en l’única de les comissions efectuada fins ara, i que, com recordeu, va tancar-se als 4 dies després d’unes compareixences en les que previament s’havien alliçonat els testimonis per part de la consultora HM&Sanchis. L’epitafi final del rebuig de l’Alcaldessa, a la proposta d’una nova comissió d’investigació per part de l’Associació de Víctimes, va ser “No resulta procedente en los términos propuestos”.

La segona de les negacions ha vingut per part del grup municipal del Partido Popular de Torrent, que ha votat en contra de la creació d’una comissió d’investigació municipal per tal d’esclarir si l’actual President de les Corts, el senyor Cotino, junt l’actual Tinent d’Alcalde Santiago Miquel i càrrecs de confiança municipals del PP en 2006, varen visitar diferents domicilis de familiars afectats per l’accident per tal d’oferir-los llocs de treball en empreses o institucions públiques a canvi del seu silenci i de no participar activament en cap protesta o plataforma en defensa dels afectats.

Des de Compromís, i al llarg de les tres hores que han durat els dos plenaris, volem manifestar que no hem demanat ni exigit del govern del Partido Popular o de l’Alcaldessa de Torrent més transparència o responsabilitat de les que demanen els membres de l’Associació de Víctimes del Metro, no hem afegit ni llevat una coma en la seua exposició de motius sobre el que pensen va passar en la investigació dels fets, abans, durant i després de l’accident del 3 de juliol de 2006.

Pense que a l’igual que la memòria i el record sempre seran dolorosos siga qual siga el resultat final d’una investigació, el que hui ens ha quedat molt clar, als assistents dels Plenaris, és que aquesta doble negació, per part de l’Alcaldessa Folgado i del Partido Popular, no ajuda en res a pal·liar eixe dolor, perquè mentres no s’intente saber tota la veritat la memòria de les víctimes mai descansarà en pau.