Els regidors del Grup Municipal de Compromís per Torrent han penjat aquest matí la bandera multicolor de l’Arc de Sant Martí, que simbolitza la llibertat i dels drets de les persones LGTB+ per commemorar la vespra de l’Orgull LGTB+ així com han volgut animar la ciutadania a participar en la Festa de l’Orgull LGTB+ que tindrà lloc demà dissabte 27 de juny a València i en la qual des de l’Ajuntament de València i des de l’Alcaldia, que ostenta Compromís, es donarà ple suport, com a mostra de normalitat i de reivindicar la igualtat de totes les persones, independentment de la seua orientació o identitat sexual o afectiva.

En paraules del regidor de Compromís per Torrent i activista LGTB, Víctor Medina, “la societat del segle XXI s’autoproclama com a avançada, però en molts temes d’igualtat davant la diversitat social encara estem molt endarrerits. És vergonyós com encara hi ha situacions del dia a dia en què el reconeixement de la diversitat sexual de les persones és motiu d’exclusió. No podem permetre que hi haja persones que hagen d’amagar la seua orientació sexual perquè la societat els considere ‘normals’”.

A parer de Medina, “la ‘normalitat’ passa per assolir els valors de tolerància, igualtat i respecte que tota persona es mereix sense tindre en compte l’orientació sexual, política, religiosa, filosòfica o econòmica”.

“I, per tal d’aconseguir-ho” –continua el representant ecovalencianista- “reclamem de les administracions locals, autonòmiques i estatals un compromís, que adoptem també al nostre col·lectiu local, per a aconseguir un reconeixement de la diversitat sexual, dels drets de les persones LGTB, que passa per 1) El dret de les persones a viure en pau i en llibertat des de les diferents opcions sexuals 2) La plena igualtat i lluita contra la discriminació per motius d’orientació afectivo-sexual 3) Combatre la LGTBfòbia allà on es manifeste. 4) Reclamar el reconeixement del dret a l’adopció i la filiació conjunta de les parelles del mateix sexe equiparant-les a les parelles de diferent sexe. 5) Considerar la infecció per VIH/SIDA com a una vertadera qüestió d’Estat que afecta persones de qualsevol orientació sexual 6) Suport a la commemoració del Dia Internacional de l’Orgull LGTB+ com a dia de reivindicació i reconeixement de la diversitat sexual i lluita a favor dels drets humans de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals”.

Compromís per Torrent cuelga la bandera del Arco Iris del balcón del Ayuntamiento para reivindicar el día del Orgullo LGTB+

Los concejales del Grupo Municipal Compromís per Torrent han colgado esta mañana la bandera multicolor del Arco iris, que simboliza la libertad y los derechos de las personas LGTB+ para conmemorar la víspera del Orgullo LGTB+ así como han querido animar a la ciudadanía a participar en la Fiesta del Orgullo LGTB+ que tendrá lugar mañana sábado 27 de junio en Valencia y en la que desde el Ayuntamiento de Valencia y desde la Alcaldía, que ostenta Compromís, se dará pleno apoyo, como muestra de normalidad y para reivindicar la igualdad de todas las personas, independientemente de su orientación o identidad sexual o afectiva.

En palabras del concejal de Compromís per Torrent y activista LGTB, Víctor Medina, “la sociedad del siglo XXI se autoproclama como avanzada, pero en muchos temas de igualdad ante la diversidad social todavía estamos muy atrasados. Es vergonzoso como todavía hay situaciones del día a día en que el reconocimiento de la diversidad sexual de las personas es motivo de exclusión. No podemos permitir que haya personas que tengan que esconder su orientación sexual para que la sociedad los considere ‘normales'”.

A juicio de Medina, “la ‘normalidad’ pasa por alcanzar los valores de tolerancia, igualdad y respeto que toda persona merece sin tener en cuenta la orientación sexual, política, religiosa, filosófica o económica”.

“Y, para conseguirlo” -continúa el representante ecovalencianista- “reclamamos de las administraciones locales, autonómicas y estatales un compromiso, que adoptamos también en nuestro colectivo local, para conseguir un reconocimiento de la diversidad sexual, los derechos de las personas LGTB+, que pasa por 1) El derecho de las personas a vivir en paz y en libertad desde las diferentes opciones sexuales 2) La plena igualdad y lucha contra la discriminación por motivos de orientación afectivo-sexual 3) combatir la LGTBfobia allí donde se manifieste. 4) Reclamar el reconocimiento del derecho a la adopción y la filiación conjunta de las parejas del mismo sexo equiparándolas a las parejas de distinto sexo. 5) Considerar la infección por VIH / SIDA como una verdadera cuestión de Estado que afecta a personas de cualquier orientación sexual 6) Apoyar la conmemoración del Día Internacional del Orgullo LGTB+ como día de reivindicación y reconocimiento de la diversidad sexual y lucha a favor de los derechos humanos de las personas lesbianas, gays, transexuales, bisexuales e intersexuales.”