Xavier Martí, portaveu del grup municipal: “PP i VOX han parit una setmana lingüística negacionista que s’aparta del coneixement de les nostres universitats i de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua”.

La Setmana de la Llengua de Torrent, que se celebrarà entre el 23 i el 27 d’abril, ha causat indignació entre l’oposició torrentina, concretament en el grup municipal de Compromís-Podem-EU.

El cartell que ha fet públic l’Ajuntament de Torrent patrocina dues xerrades, sobre diferents qüestions lingüístiques, organitzades per dos col·lectius com són la RACV i Lo Rat Penat, que rebutgen els criteris científics de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i les universitats valencianes.

En paraules de Xavier Martí, portaveu del grup municipal: “El govern de Torrent reduïx a l’absurd al Valencià quan nega la unitat de la llengua per qüestions ideològiques i polítiques”.

A més, l’Estatut d’Autonomia valencià, en l’article 6.8, exposa, literalment, que “L’Acadèmia Valenciana de la Llengua és la institució normativa de l’idioma valencià”. Per tant, el govern de Torrent promociona amb diners públics associacions que s’oposen clarament a la norma bàsica de l’autogovern valencià i, per tant, a la pròpia constitució.

Els grans defensors del “Estado de derecho” són els primers que violen les normatives que juraren amb tant de boato en la presa de possessió de càrrec. Funcionen a l’estil de Ximo Bayo “esta sí, esta no”” ha ironitzat Xavier Martí, el portaveu del grup municipal Compromís-Podem-Esquerra Unida.

Des del seu grup municipal expliquen que estes accions s’emmarquen dins del manual d’adoctrinament del tàndem PP-VOX, que suposen una degradació constant de la imatge Torrent en subvencionar activitats contràries al saber científic defensat en la norma bàsica de convivència del poble valencià, com és l’Estatut d’Autonomia.

Finalment, Martí ha asseverat que “la ignorància és molt perillosa quan es té el poder per a exercir-la. A cap filòleg se li ocorreria dir que el que parlen a Hondures o a l’Uruguai -a milers de quilòmetres de l’idioma mare-  no és castellà; però en el cas del valencià ells postulen que després de la Taifa àrab el valencià va sorgir per generació espontània i que, en conseqüència, és un idioma inventat”.

—— Edició en castellà ——

El grupo municipal de Compromís-Podem-EUPV critica el menosprecio del gobierno de Torrent a la ciencia y a la Acadèmia Valenciana de la Llengua

Xavier Martí, portavoz: “PP y Vox han parido una semana lingüística negacionista que se aparta del conocimiento de nuestras universidades y de la Acadèmia Valenciana de la Llengua”.

La Setmana de la Llengua de Torrent, que se celebrará entre el 23 y 27 de abril, ha causado indignación entre la oposición torrentina, concretamente en el grupo municipal de Compromís-Podem-EUPV.

El cartel que ha hecho público el Ayuntamiento de Torrent patrocina dos charlas sobre diferentes cuestiones lingüísticas organizadas por dos colectivos como son la RACV y Lo Rat Penat, que rechazan los criterios científicos de la Acadèmia Valenciana de la Llengua y las universidades valencianas.

En palabras de Xavier Martí, portavoz del grupo municipal: “El gobierno de Torrent reduce al absurdo el Valenciano cuando niega la unidad de la lengua por cuestiones ideológicas y políticas

Además, el Estatuto de Autonomía valenciano, en el artículo 6.8, expone, literalmente, que “La Acadèmia Valenciana de la Llengua es la institución normativa del idioma valenciano”. Por tanto, el gobierno de Torrent promociona con dinero público asociaciones que se oponen claramente a la norma básica de autogobierno valenciano y, por tanto, a la propia constitución.

Los grandes defensores del “Estado de derecho” son los primeros que violan las normativas que juraron con tanto boato en la toma de posesión del cargo. Funcionan al esto de Ximo Bayo “esta sí, esta no””, ha ironizado Xavier Martí, el portavoz del grupo municipal Compromís-Podem-EUPV.

Desde su grupo municipal, explican que estas acciones se enmarcan dentro del manual de adoctrinamiento del tándem PP-Vox, que suponen una degradación constante de la imagen de  Torrent en subvencionar actividades contrarias al saber científico defendido en la norma básica de convivencia del pueblo valenciano, como es el Estatuto de Autonomía.

Finalmente, Martí ha aseverado que “la ignorancia es muy peligrosa cuando se tiene el poder para ejercerla. A ningún filólogo se le ocurriría decir que lo que hablan en Honduras o Uruguay – a miles de kilómetros del idioma madre – no es castellano, pero en el caso del valenciano ellos postulan que después de la Taifa árabe el valenciano surgió por generación espontánea y que, en consecuencia, es un idioma inventado”.