La proposta va ser presentada pel grup municipal de Compromís i s’aprovà per unanimitat al Ple Municipal.

 

El Ple de Torrent va certificar ahir la modificació del text de huit ordenances fiscals per al pròxim exercici de 2023; entre les quals es trobava la relativa a la Taxa Reguladora per la Prestació dels Serveis Administratius en Proves i Expedients de Selecció de Personal.

Tal i com marca el reglament plenari, el projecte de modificació de la taxa fou presentat inicialment pel govern de Torrent (actualment dirigit pel tàndem PSOE-Cs); no obstant,  el text només contemplava l’exempció del seu pagament per al personal funcionari en proves d’oposicions corresponents al torn de promoció interna; per aquest motiu, des del grup municipal de Compromís es va proposar que, addicionalment, no estigueren subjectes al pagament de les mateixes aquelles persones amb diversitat funcional o en situació de desocupació.

La justificació esgrimida per Compromís era la de donar cobertura als aspirants a oposicions que afronten les proves selectives amb handicaps personals i/o econòmics.

La proposta inicial, amb l’esmena d’ampliació introduïda per Compromís, fou votada per unanimitat dels grups municipals i entrarà en vigor en totes les proves selectives que se celebren a partir del pròxim any 2023.

Finalment, el portaveu de Compromís, Pau Alabajos, ha celebrat el sentit del vot dels grups polítics i demana al govern de PSOE-Cs que òbriga un període de participació públic perquè la ciutadania de Torrent puga prendre partit en la confecció dels futurs pressupostos de 2023 mitjançant un procés de presentació de propostes d’actuació i millora de la gestió pública en les diferents àrees i serveis municipals; “tal i com passa des de fa anys en altres grans ciutats, com per exemple València”, ha conclòs.

 

NOTA DE PRENSA

EL PLENO DE TORRENT AMPLIA LA EXENCIÓN DE TASAS A LAS PERSONAS CON DIVERSIDAD FUNCIONAL O PARADAS.

La propuesta fue presentada por el grupo municipal de Compromís y se aprobó por unanimidad en el Pleno Municipal.

 

El Pleno de Torrent certificó ayer la modificación del texto de ocho ordenanzas fiscales para el próximo ejercicio de 2023; entre las cuales se encontraba la relativa en la Tasa Reguladora por la Prestación de los Servicios Administrativos en Pruebas y Expedientes de Selección de Personal.

Tal y como marca el reglamento plenario, el proyecto de modificación de la tasa fue presentado inicialmente por el gobierno de Torrent (actualment dirigido por el tándem PSOE-Cs); no obstante, el texto solo contemplaba la exención de su pago para el personal funcionario en pruebas de oposiciones correspondientes al turno de promoción interna; por este motivo, desde el grupo municipal de Compromís se propuso que, adicionalmente, no estuvieran sujetas al pago de las mismas aquellas personas con diversidad funcional o en situación de desocupación.

La justificación esgrimida por Compromís era la de dar cobertura a los aspirantes a oposiciones que afrontan las pruebas selectivas con handicaps personales y/o económicos.

La propuesta inicial, con la enmienda de ampliación introducida por Compromís, fue votada por unanimidad de los grupos municipales y entrará en vigor en todas las pruebas selectivas que se celebren a partir del próximo año 2023.

Finalmente, el portavoz de Compromís, Pau Alabajos, ha celebrado el sentido del voto de los grupos políticos y demanda al gobierno de PSOE-Cs que abra un periodo de participación público para que la ciudadanía de Torrent pueda tomar parte en la confección de los futuros presupuestos de 2023 mediante un proceso de presentación de propuestas de actuación y mejora de la gestión pública en las diferentes áreas y servicios municipales; “tal y como sucede desde hace años en otras grandes ciudades, como por ejemplo València”, ha concluido.