Un got de suc de taronja torrentina a canvi d’una idea per al programa electoral participatiu, això és el que ha proposat Compromís als veïns i veïnes de Torrent que passejaven per l’avinguda del País Valencià en la seua campanya #SucPerIdees i que ha tingut una molt bona acollida per part de la gent que s’hi ha acostat a participar.

En paraules del candidat de Compromís a l’Alcaldia de Torrent, Pau Alabajos, “amb aquesta campanya imaginativa volíem subratllar dos aspectes bàsics per a la nostra formació. Per una banda, fer partícip a la ciutadania del programa de Compromís per Torrent, que estem elaborant de manera oberta amb les aportacions de totes les persones que vulguen i que serà la nostra senya d’identitat quan governem, i, per una altra, destacar i posar en valor l’agricultura del nostre poble, cridant l’atenció sobre la qualitat de les taronges torrentines”.

La majoria de les propostes rebudes s’han centrat en el dia a dia del poble, com puga ser la necessitat de disposar de més parcs i zones verdes; de zones on els més joves puguen fer esports o jugar a la pilota; una millor neteja del poble; així com moltes més activitats culturals. En aquest sentit, els veïns i veïnes de Torrent també han pogut conèixer la ferramenta web participativa de Compromís, propostes.compromis.net/torrent, que es tracta d’un mapa interactiu on poder localitzar les denúncies o propostes.

Un altre dels eixos que s’han rebut en les propostes de la gent ha estat, com no podia ser d’una altra manera amb les circumstàncies que passa la nostra ciutat, la demanda de més transparència, més participació, així com una ferma i efectiva oposició contra la corrupció i la posada en marxa de plans per lluitar contra la desocupació, que afecta més de deu mil persones a la capital de l’Horta Sud

Finalment, Alabajos ha volgut reflexionar que “la participació no és una paraula que es penge com una medalleta i es deixe aparcada, sinó que són uns valors que cal practicar”. En aquest sentit, el candidat dels ecovalencianistes ha remarcat que “si una de les medalles que es posa Amparo Folgado és la de la ‘participació’ i en el seu govern aquesta ha consistit que podies enviar un missatge a una adreça d’e-mail, tenen dos problemes: un de de comprensió del significat de les paraules i l’altre de tindre tan poques coses a oferir que hagen de recórrer a continguts buits”.

Éxito de la campaña #SucPerIdees de Compromís per Torrent

Un vaso de zumo de naranja torrentina a cambio de una idea para el programa electoral participativo, esto es lo que ha propuesto Compromís a los vecinos y vecinas de Torrent que paseaban por la avenida del País Valenciano en su campaña #SucPerIdees y que ha tenido una muy buena acogida por parte de la gente que se ha acercado a participar.

En palabras del candidato de Compromís a la Alcaldía de Torrent, Pau Alabajos, “con esta campaña imaginativa queríamos subrayar dos aspectos básicos para nuestra formación. Por un lado, hacer partícipe a la ciudadanía del programa de Compromís por Torrent, que estamos elaborando de manera abierta con las aportaciones de todas las personas que quieran y que será nuestra seña de identidad cuando gobernemos, y, por otra, destacar y poner en valor la agricultura de nuestro pueblo, llamando la atención sobre la calidad de las naranjas torrentinas”.

La mayoría de las propuestas recibidas se han centrado en el día a día del pueblo, como pueda ser la necesidad de disponer de más parques y zonas verdes; de zonas donde los más jóvenes puedan hacer deporte o jugar a la pelota; una mejor limpieza del pueblo; así como muchas más actividades culturales. En este sentido, los vecinos y vecinas de Torrent también han podido conocer la herramienta web participativa de Compromís, propostes.compromis.net/torrent, que se trata de un mapa interactivo donde poder localizar las denuncias o propuestas.

Otro de los ejes que se han recibido en las propuestas de la gente ha sido, como no podía ser de otra manera con las circunstancias que pasa nuestra ciudad, la demanda de más transparencia, más participación, así como una firme y efectiva oposición contra la corrupción y la puesta en marcha de planes para luchar contra el desempleo, que afecta a más de diez mil personas en la capital de la Horta Sud

Finalmente, Alabajos ha querido reflexionar que “la participación no es una palabra que se cuelgue como una medallita y se deje aparcada, sino que son unos valores que hay que practicar”. En este sentido, el candidato de los ecovalencianistas remarcó que “si una de las medallas que se pone Amparo Folgado es la de la ‘participación’ y en su gobierno ésta ha consistido que podías enviar un mensaje a una dirección de e-mail , tienen dos problemas: uno de comprensión del significado de las palabras y el otro de tener tan pocas cosas que ofrecer que deban recurrir a contenidos vacíos”.