La informació ix a la llum arran d’una moció presentada pel grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida.
Davant el tràgic succés ocorregut a l’edifici del barri de Campanar de la ciutat de València, des del grup municipal de Compromís-Podem-EU es va presentar el 20 de març una proposta en la qual s’insta al Govern de Torrent, mitjançant el regidor responsable d’urbanisme, a inspeccionar quina és l’actual situació de diferents edificis de la capital de l’Horta Sud que poden estar afectats per materials que podrien assimilar-se als de l’incendi esmentat.
A la moció s’explica que al barri de Parc Central I i II s’han detectat edificis amb façanes que aparentment contenen components derivats del petroli, com plaques de composite d’alumini tipus Alucobond i també de compacte HPL. “Són elements que s’han instal·lat en diferents façanes d’edificis i que poden servir de propagadors en un potencial incendi”, explica Xavier Martí, autor de la moció i portaveu del grup.
Entre les propostes s’insta a inspeccionar el terme de Torrent, i que es faça un informe de valoració en el qual s’aporten solucions amb els actors implicats, així com que es done trasllat del mateix al Col·legi Autonòmic d’Arquitectes i al Territorial de València, i, addicionalment, a obrir un període de consultes públiques perquè tant particulars com empreses puguen informar-se sobre els problemes detectats, així com demanar o presentar les explicacions i al·legacions que estimen oportunes.
La moció presentada per Martí va tindre com a conseqüència la realització d’un informe, per part de la delegació d’urbanisme, en el qual s’indica que “con los medios humanos que cuenta el área competente en urbanismo en estos momentos no podría hacerse un estudio de tal magnitud en un tiempo razonable, dado el elevado número de edificacions existentes en Torrent”.
La falta d’inspecció municipal ha estat criticada en altres ocasions pel grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida, amb especial èmfasi en les àrees de Medi Ambient i Urbanisme, en les quals, al 2022, no es va produir cap sanció administrativa, “el que evidencia una situació inversemblant en una ciutat com Torrent”, ha explicat Martí.
——Edició en castellà ——
El Ayuntamiento de Torrent no dispone de medios humanos para inspeccionar la Seguridad de edificios ante los incendios.
Xavier Martí, portavoz del grupo: “La falta de inspección municipal es un problema crónico ante el cual no hay previsión ni voluntad política de solución”.
La información sale a la luz a raíz de una moción presentada por el grupo municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida.
Ante el trágico suceso ocurrido en el edificio del barrio de Campanar de la ciudad de València, desde el grupo municipal de Compromís-Podem-EU se presentó el 20 de marzo una propuesta en la que se insta al Gobierno de Torrent, mediante el concejal responsable de urbanismo, a inspeccionar cuál es la actual situación de diferentes edificios de la capital de l’Horta Sud que pueden estar afectados por materiales que podrían asimilarse a los del mencionado incendio.
En la moción se explica que en el barrio de Parc Central I y II se han detectado edificios con fachadas que aparentemente contienen componentes derivados del petróleo, como placas de composite de aluminio tipo Alucobond y también de compacto HPL. “Son elementos que se han instalado en diferentes fachadas de edificios y que pueden servir de propagadores en un potencial incendio”, explica Xavier Martí, autor de la moción y portavoz del grupo.
Entre las propuestas se insta a inspeccionar el Término de Torrent, y que se haga un informe de valoración en el que se aporten soluciones con los actores implicados, así como que se dé traslado del mismo al Colegio Autonómico de Arquitectos y al Territorial de València, y, adicionalmente, a abrir un periodo de consultas públicas para que tanto particulares como empresas puedan informarse sobre los problemas detectados, así como pedir o presentar las explicaciones y alegaciones que estimen oportunas.
La moción presentada por Martí tuvo como consecuencia la realización de un informe, por parte de la delegación de urbanismo, en el cual se indica que “con los medios humanos que cuenta el área competente en urbanismo en estos momentos no podría hacerse un estudio de tal magnitud en un tiempo razonable, dado el elevado número de edificaciones existentes en Torrent”.
La falta de inspección municipal ha sido criticada en otras ocasiones por el grupo municipal de Compromís-Podem-Esquerra Unida, con especial énfasis en las áreas de Medio Ambiente y Urbanismo, en las cuales, en el 2022, no se produjo ninguna sanción administrativa, “lo que evidencia una situación inverosímil en una ciudad como Torrent”, ha explicado Martí