L’ESQUERRA REAL?

A Pedro Sánchez li ha eixit mal la jugada, eixa és la gran conclusió que es pot extraure de la convocatòria electoral promoguda pel PSOE, que a més a més, com a efectes col·laterals, ha suposat donar-li ales a la dreta radical espanyola que passa de 24 a 52 diputats. D’ara endavant, el partit que promou la venda lliure d’armes podrà paralitzar qualsevol activitat legislativa de les comunitats autònomes, el que de facto implicarà que els parlaments no puguen actualitzar les lleis a l’evolució natural de les seues societats, impedint en última instància ni avançar ni renovar-se, que és l’objectiu del conservadorisme extrem.

Si parlem dels resultats valencians, des d’abril a novembre el PSOE s’ha deixat 49.000 vots pel camí, mentre que Podemos ha perdut 45.000 suports, Compromís ha estat l’única força progressista que ha aconseguit avançar molt lleugerament passant de 173.821 a 175.092 vots. Mentrestant, una tercera part d’aquella dreta valenciana de les majories absolutes de la corrupció s’ha escorat encara més cap a la radicalitat, votant sense cap pudor polítiques que van contra les bases de la societat occidental, com per exemple la recent proposta aprovada al parlament andalús d’il·legalitzar partits democràtics, també en contra de les lleis de la mar, quan proposen retindre els vaixells que rescaten persones en perill de mort, o en contra de la convivència pacífica, com la venda lliure d’armes, d’entre altres perles.

A Torrent, PSOE i Podemos s’han deixat respectivament 800 i 600 vots, mentre que Compromís n’ha crescut 170. El panorama local ens ha deixat un estancament del bloc de la dreta, però amb el seu pes específic escorant-se cap a la radicalitat; així mentre que Ciudadanos ha perdut 4.800 vots, Vox n’ha guanyat 2.600 i el PP uns 1.750.

Per tant, si tenint en compte l’abstenció, diríem que la dreta ha repetit resultats, guanyant clarament les eleccions a Torrent amb un 52% dels vots, mentre que les forces d’esquerra s’han quedat en un 47%, i tot açò en un municipi governat pel PSOE, on es dedueix clarament que Jesús Ros té un percentatge de vot molt important prestat de la dreta torrentina, la qual cosa explica ben a les clares el tipus de polítiques que s’estan implementant a la nostra ciutat. Ros es mou com un peix en missa i repicant, sap que perquè el vote la dreta ha de fer polítiques reaccionàries reals combinades amb quatre pinzellades progres que li permeten vendre’s mínimament davant els seus vertaders votants, i en això està.

Tornant a la casella d’eixida d’aquesta columna d’opinió, quan el partit d’esquerra majoritari al Congrés i el Senat s’allunya dels seus valors substituint sistemàticament la política pels tribunals, o quan afirma sense pudor que enviarà els fiscals a per tal o qual persona és quan aquella dita de: “No hi ha res més semblant a un espanyol de dretes que un espanyol d’esquerres”  cobra tot el seu significat.