La jove valencianista, que va quedar a 30 vots de ser regidora en la capital de l’Horta Sud, liderarà les joventuts de la coalició ecologista.

Violeta Rius, de 20 anys, va ser elegida ahir per unanimitat la nova Portaveu dels Joves amb Compromís per Torrent.

El Congrés va transcórrer amb normalitat i va comptar amb les intervencions dels regidors joves de Picanya (Alba Encinas), Sedaví (Salvador Ramón) i amb l’assistència del Portaveu de Compromís per Torrent, Pau Alabajos.

La que fóra número 5 a la llista de la coalició valencianista i quedara a només 30 vots d’eixir regidora a l’Ajuntament de Torrent, liderarà d’ara endavant un col·lectiu que ha multiplicat per 5 la seua militància en els últims 3 anys.

Rius és estudiant de medicina i veïna del Vedat de Torrent. Després de dos anys de militància activa ha decidit fer un pas endavant “per convertir Torrent en la ciutat que els i les joves mereixem”.

El que fóra Portaveu dels joves durant els últims tres anys, Victor Medina, qualifica a Violeta “com el millor relleu possible per garantir que el nostre col·lectiu continue creixent d’una forma sostinguda”.

Medina va convocar Congrés Extraordinari perquè, com ell mateix afirma, “no crec en l’acumulació de càrrecs. Vaig dir: si després de les eleccions isc de regidor, convocaré Congrés i no presentaré candidatura”, i així ha resultat ser.

Rius ha apostat per una coordinadora plural i sense quotes de partits, funcionarem com hem fet fins ara, com una organització única i integradora tant de persones militants com simpatitzants”.

Així, la Coordinadora Local quedarà de la següent manera: Violeta Rius (Portaveu), Pau Marcote (Organització), Guillem Chulià (Comunicació), Rubén González (representant dels joves en l’Executiva Local), Marta Gómez (Moviments Socials) i Pau Abenza (Formació).

Segons la nova portaveu, “aquest serà un projecte cooperatiu, tinc ganes de posar-me mans en farina i treballar per una generació que a la nostra ciutat sembla oblidada. El contacte amb els dos regidors joves (David Baviera i Víctor Medina) serà constant per tant de vehicular les propostes joves del carrer cap a les institucions”.

Les joventuts ecovalencianistes són de les més implicades en el treball diari de la coalició. Tant és així que realitzen de forma exclusiva i integral totes les propostes i programa electoral referent a les polítiques de joventut, tenen representats a les executives del partit i, en el cas de Torrent, són indispensables per aprovar qualsevol proposta en les assemblees.

Violeta Rius, nueva portavoz de Joves amb Compromís per Torrent

La joven valencianista, que quedó a 30 votos de ser concejala en la capital de l’Horta Sud, liderará las juventudes de la coalición ecologista.

Violeta Rius, de 20 años, fue elegida ayer por unanimidad la nueva Portavoz de Joves amb Compromís per Torrent.

El congreso transcurrió con normalidad y contó con las intervenciones de los concejales jóvenes de Picanya (Alba Encinas), Sedaví (Salvador Ramón) así como con la asistencia del Portavoz de Compromís per Torrent, Pau Alabajos.

La que fuese la número 5 en la lista de la coalición valencianista y quedase a solo 30 votos de salir concejala en el Ayuntamiento de Torrent, liderará de ahora en adelante un colectivo que ha multiplicado por 5 su militancia en los últimos 3 años.

Rius es estudiante de medicina y vecina del Vedat de Torrent. Después de dos años de militancia activa ha decidido dar una paso adelante “para convertir Torrent en la ciudad que los y las jóvenes merecemos”.

El que fuese portavoz de los jóvenes durante los últimos tres años, Victor Medina, califica a Violeta como “el mejor relevo posible para garantizar que nuestro colectivo continúe creciendo de una forma sostenida”.

Medina convocó congreso extraordinario porque, como él mismo afirma, no cree “en la acumulación de cargos, dije: si después de las elecciones salgo concejal, convocaré Congreso y no presentaré candidatura”, y así ha resultado ser.

Rius ha apostado por una coordinadora plural i sin cuotas de partidos: “funcionaremos como hemos hecho hasta ahora, como una organización única i integradora tanto de personas militantes como simpatizantes”.

Así la coordinadora local quedará de la siguiente forma: Violeta Rius (Portavoz), Pau Marcote (Organización), Guillem Chulià (Comunicación), Rubén González (representante de los jóvenes en la Ejecutiva Local), Marta Gómez (Movimientos Sociales) i Pau Abenza (Formación).

Según la nueva portavoz, “este será un proyecto cooperativo, tengo ganas de ponerme manos a la obra y trabajar por una generación que en esta ciudad parece olvidada. El contacto con los dos regidores jóvenes (David Baviera i Víctor Medina) será constante para vehicular las propuestas de juventud desde la calle hacia a las instituciones”.

Las juventudes ecovalencianistas son de las más implicadas en el trabajo diario de la coalición. Tanto es así que realizan de forma exclusiva e integral todas las propuestas y programa electoral referente a les políticas de juventud, tienen representantes en las ejecutivas del partido y, en el caso de Torrent, son indispensables per aprobar cualquier propuesta en les asambleas.