Beguer: “Amb aquest vot en contra el PP ha posat els interessos de partit per damunt dels de Torrent”.

Al Ple ordinari del 3 de juny, els regidors del PP han votat en contra de les tres mocions de Compromís en les que s’exigia que tant la Generalitat Valenciana com la Diputació de València i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) elaboraren un calendari de pagaments sobre les quantitats degudes a Torrent des de l’any 2008 fins el 2011.

El total dels deutes d’aquestes tres administracions públiques amb Torrent s’eleven a un total de 2.271.039€, dels quals 1.702.746 corresponen a la Generalitat Valenciana, 429.539 a la Diputació de València i 138.754 a la FVMP.

En les mocions de Compromís per Torrent s’exigia que aquestes tres administracions elaboraren un calendari de pagament abans de la finalització del tercer trimestre de 2013, a l’objecte d’alleujar la delicada situació financera que pateix el Consistori. Per al portaveu de Compromís, Vicent Beguer, és incomprensible que l’actual govern municipal del PP haja votat en contra argumentant que la intenció del govern d’Espanya és la d’elaborar un hipotètic Pla de pagaments que deixe a zero els deutes de les diferents administracions públiques estatals abans que finalitze el present any.

Segons Beguer  és hora de deixar de banda hipòtesis futuribles del govern de Mariano Rajoy, atés que el PP ha perdut tota la credibilitat a base d’incomplir sistemàticament el conjunt de les seues promeses electorals amb les que va presentar-se a les eleccions de novembre de 2011.

A més a més Beguer ha explicat que aquest calendari de pagaments no és de cap manera incompatible amb altres que hipotèticament puga elaborar el govern de l’Estat. En aquest sentit els regidors de Compromís es pregunten on queda la fidelitat i la responsabilitat del govern municipal del PP amb Torrent i els seus ciutadans, perquè segons Beguer “Els compromisos adquirits per aquestes tres administracions estan per a acomplir-se i no per tapar-se unes a altres emparant-se en una disciplina de partit que en res beneficia als nostres veïns i veïnes”.

Compromís ha intentat en tot moment que les seues mocions foren recolzades pels tres grups municipals, i inclús en un últim esforç ha proposat retirar la moció relativa als pagaments de la Diputació atenent que aquesta administració podria compensar el seu deute amb altres impostos a liquidar, com és el cas del IAE, però ha sigut inútil i el PP ha votat en contra de les tres propostes.