Xavier Martí: “Sense l’autorització de 2/3 de la majoria de cooperativistes de Monte-Real no es pot cedir la xarxa de distribució i no es pot subministrar l’aigua”.

Arran les declaracions de l’alcaldessa de Torrent, en les que anuncia la canalització de l’aigua subministrada per la mercantil mixta Aigües de l’Horta cap a la urbanització de Monte-Real, des del grup municipal de Compromís-Podem-EUPV han anunciat que li plantejaran en el Ple Ordinari de maig com pensa realitzar aquesta connexió, tenint en compte un aspecte fonamental com és el fet que la cessió de la xarxa interior, que és propietat de la Cooperativa Valenciana  de Viviendas de Monte-Real, no s’ha produït.

El portaveu del grup municipal de Compromís-Podem-EUPV ha explicat que segons els estatuts de la Cooperativa per a cedir qualsevol bé patrimonial es necessita l’aprovació d’una majoria de 2/3 per part de l’assemblea de cooperativistes, una assemblea que ni tan sols s’ha convocat.

L’alcaldessa Folgado parla en nom de les persones cooperativistes de Monte-Real?” Es pregunta Martí, “o parla en nom de l’empresa mixta Aigües de l’Horta, participada en un 49% per la multinacional francesa Veolia?”, continua reflexionant el portaveu.

Martí ja va advertir d’aquesta situació anòmala en els últims Consells d’Administració celebrats per Aigües de l’Horta, en els quals va explicar el malestar que s’havia generat en una gran part de cooperativistes, a més de demanar els preceptius informes de legalitat sobre la connexió, que en cap moment han acompanyat les propostes que a tal fi han estat presentades per a la seua aprovació.

Finalment, des del grup municipal, s’ha alertat que tant l’Ajuntament de Torrent com la mercantil mixta Aigües de l’Horta estan abocant les seues decisions a carrerons sense eixida, que poden tindre conseqüències legals imprevisibles en cas que es produïsquen reclamacions o recursos per les diferents parts o persones afectades

—— Edició en castellà ——

Compromís-Podem-EUPV pregunta a la alcaldesa Folgado como va a suministrar el agua a Monte-Real sin tener la cesión de la red interior

Xavier Martí: “Sin la autorización de 2/3 de la mayoría de cooperativistas de Monte-Real no se puede ceder la red de distribución y no se puede suministrar la agua”.

A raiz de las declaraciones de la alcaldesa de Torrent, en las que anuncia la canalización del agua suministrada por la mercantil mixta Aigües de l’Horta hacia la urbanización de Monte-Real, desde el grupo municipal de Compromís-Podem-EUPV han anunciado que le plantearán en el Pleno Ordinario de mayo como piensa realizar esta conexión, teniendo en cuenta un aspecto fundamental como es el hecho que la cesión de la red interior, que es propiedad de la Cooperativa Valenciana de Viviendas de Monte-Real, no se ha producido.

El portavoz del grupo municipal de Compromís-Podemos-EUPV ha explicado que según los estatutos de la Cooperativa para ceder cualquier bien patrimonial se necesita la aprobación de una mayoría de 2/3 por parte de la asamblea de cooperativistas, una asamblea que ni siquiera se ha convocado.

“La alcaldesa Folgado habla en nombre de las personas cooperativistas de Monte-Real?” Se pregunta Martí, “o habla en nombre de la empresa mixta Aigües de l’Horta, participada en un 49% por la multinacional francesa Veolia?”, continúa reflexionando el portavoz.

Martí ya advirtió de esta situación anómala en los últimos Consejos de Administración celebrados por Aigües de l’Horta, en los cuales explicó el malestar que se había generado en una gran parte de cooperativistas, además de pedir los preceptivos informes de legalidad sobre la conexión, que en ningún momento han acompañado las propuestas que a tal fin han sido presentadas para su aprobación.

Finalmente, desde el grupo municipal, se ha alertado que tanto el Ayuntamiento de Torrent como la mercantil mixta Aigües de l’Horta están abocando sus decisiones a callejones sin salida, que pueden tener consecuencias legales imprevisibles en caso de que se produzcan reclamaciones o recursos por las diferentes partes o personas afectadas.