El 3 de juliol es compleix el 6é aniversari de la fatídica tragèdia del metro de València, en la qual varen perdre la vida 43 persones i 47 varen ser ferides. Moltes de les quals, quasi la meitat, eren torrentins i torrentines. Des d’aleshores no n’hi ha hagut cap responsable. Fins fa poc, ni tan sols el president de la Generalitat s’havia dignat a rebre les víctimes del metro. I quan ho féu Alberto Fabra la reunió va ser decebedora.

No és possible el silenci institucional. Per a això, l’Associació de Víctimes del Metro 3 de juliol amb la Fundació Valencianista i Demòcrata varen realitzar un emotiu flashmob, del qual a dalt teniu el vídeo i del qual ens sentim molt orgullosos d’haver col·laborat en la realització.

Perquè sis anys després volem una investigació veraç sobre les causes de l’accident del metro. Sis anys després no acceptem el silenci oficial que ens volen imposar. Perquè ni tan sols han cessat els qui varen muntar una mentida oficial en la farsa de comissió d’investigació i després se n’anaren a celebrar-ho -amb els diners de tots- amb marisc. Una vergonya que no sabem definir.

És per això que des de Compromís donem suport als actes de record i reivindicació que ha organitzat l’Associació de Víctimes del Metro 3 de juliol.

Així mateix, el dia 2 de juliol vos convidem a la taula rodona que ha organitzat la Fundació Valencianista i Demòcrata amb l’AVM3J, que comptarà amb la participació de Beatriz Garrote, Presidenta de l’Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol; Xavier Borràs, periodista i redactor en cap del diari El Mundo; Pilar Barreto, Catedràtica de Psicologia Universitat de València-Estudi General; Juanjo Olaizola, extreballador d’Euskotren i membre del sindicat ELA, amb la moderació de Pere Mayor, President Fundació Valencianista i Demòcrata.