Tot seguit reproduïm l’entrevista a Sento Beguer publicada al número 63 del periòdic Nou Torrentí corresponent a la segona quinzena de maig:

¿Qué valoración haría sobre los resultados obtenidos en estas elecciones?

Hem aconseguit els nostres millors resultats de la història de la democràcia a Torrent. Els 2919 vots són una mostra del despertar del vot progressista, valencianista i ecologista. Molts ciutadans comencen a adonar-se que les formes d’actuar dels grans partits no solucionen els seus problemes. En este sentit estem especialment orgullosos que hagen valorat el nostre treball al llarg dels 4 anys, basat en una oposició ferma però alhora constructiva i participativa. Els agraïm de tot cor la seua confiança.

¿Han sido los que esperaba?

Nosaltres ja detectàvem, malgrat del que deien les enquestes, que anàvem a millorar resultats. A alguns mitjans de comunicació no els interessava en absolut parlar de les nostres propostes de canvi i de les bones perspectives que ens donaven les projeccions “reals”, que avançaven una millora generalitzada en totes les circumscripcions. Amb tot este entorn desfavorable molts ciutadans i ciutadanes han valorat molt positivament el treball fet i les propostes de futur que plantegem.

¿Cuál va a ser su postura ahora, cómo va enfrentar esta estapa en la oposición?

En 2007 la nostra filosofia de campanya va ser “política des de baix cap a dalt” perquè és un actiu que tenim des dels nostres inicis com a formació política, i que a més compartim amb les forces que anem en coalició, tan a nivell local com autonòmic. En 2009, ja ficats en plena crisi econòmica, començà a detectar-se un cert canvi social, una major demanda dels ciutadans i ciutadanes per ser part activa en les polítiques que els afecten en el dia a dia. El nostre missatge al 2011, “Som com tu”, entronca amb aquell llarg camí que hem recorregut i ha connectat  amb les demandes d’una gran part de la societat. Fem “política des de baix cap a dalt” perquè “som com tu”. Aquest ha sigut i serà la manera d’encarar l’oposició a Torrent i al nostre País.

¿Qué opinión le merece la alta abstención y los votos en blanco?

Bé, a Torrent no hi hagut una alta abstenció, tot el contrari, la participació ha pujat vora 7 punts.  Eixa alta participació no ha beneficiat per primera vegada en la història de la democràcia al Psoe, no s’ha traduït en l’anomenat “vot útil”, tal volta perquè eixa utilitat no es detecta com a tal. Tant l’alta participació com els vots en blanc lleven la raó a molts que acusen als moviments socials de ser “anti-sistema”, hem vist una alta participació del joves, que tradicionalment eren el més abstencionistes. La seua alta participació és molt valuosa perquè dóna una frescor que feia molt de temps havien perdut el processos electorals.

¿Por qué  cree que el PP ha obtenido la mayoría absoluta? ¿A qué cree que se debe?

El vot conservador té poques opcions on triar, a més el partit majoritari està ampliament recolzat a nivell de mitjans de comunicació, no cal que recorde quina política tenen certs mitjans, especialment Canal 9 i tot el seguit de teles i diaris amb una línea editorial que recorda allò de “prietas las filas”. De totes formes m’agradaria recordar que el PP valencià ha perdut vora 70.000 vots autonòmics i que ací a Torrent han aconseguit pitjor resultat percentual que en les dos darreres convocatòries electorals: Les generals del 2008 i les europees del 2009. El PP a Torrent ha baixat 4 punts respecte les generals del 2008 i vora 5 punts respecte de les europees del 2009.

¿Qué les diría a los “indignados” de las muchas plazas de España ocupadas?

Que són importants, que recorden les portades de la premsa internacional, que la “Spanish Revolution”, tal i com els batejaren, és percebuda per una gran part de la societat com un moviment constructiu i necessari per a la higiene democràtica de les institucions que ens governen. Entre els anomenats “indignats” es troben persones i professionals altament qualificats que no compartixen el repartiment de poder i les polítiques de “l’establishment espanyol”.  Ells eren el gestors i ens han dut al desastre econòmic, i el que és pitjor ho han fet aprofitant-se dels beneficis que concedix la llei electoral als partits majoritaris.

¿Algún mensaje para los torrentinos que no la han votado?

Als que han votat altres partits creient de veritat en el treball i l’honradesa dels seus candidats els felicite. Als que ho han fet com se sol dir “tapant-se el nas” els convide a explorar altres possibilitats.

¿Y para los que lo han votado?

Dir-los que anem a treballar de valent perquè al 2015 se senten orgullosos d’aquella papereta que ficaren en les urnes el 22 de maig del 2011. Eixe el nostre compromís, ací teniu la vostra casa per a construir un futur millor per a Torrent i el nostre País.