L’acte tindrà lloc divendres 29 de juny a les 20h. en la seu local de Compromís per Torrent, al carrer Sedaví, 34 (cantó amb Hernández Malillos).

Compromís ha encetat una campanya, tant a les xarxes com als carrers, per explicar la seua manera de fer política, en la qual les persones són el principal objectiu. Davant dels rescats amb milers de milions d’euros als bancs, Compromís proposa que #RescatemPersones -en referència al hashtag que serveix per a bajetar la campanya-, i, en aquest sentit, ha posat en marxa una web, rescatempersones.com, que s’inspira en el model islandés, estat que ha eixit d’una greu crisi bancària sense donar diners públics als bancs, posant el benestar de les persones com a prioritat i jutjant als responsables.

La web consta de quatre parts. Una primera en què assenyala diversos responsables de la crisi bancària, com Rodrigo Rato o José Luis Olivas, i com les caixes han estat dirigides per gent incompetent que obeïen a les consignes dels partits i que han participat com a promotors en la gran disbauxa de la rajola.

A Torrent, de fet, també ens toca de prop aquesta història, ja que l’enfonsament de la CAM ha provocat la desaparició també de la Caixa d’Estalvis de Torrent. En aquest sentit, el torrentí i excanditat del PP a l’alcaldia, Benito Nemesio, formava part del Consell d’Administració de la CAM, cobrant més de 60.000€, i en declaracions a la comissió d’investigació sobre la CAM de les Corts va admetre que mancava dels coneixements necessaris per avaluar les operacions de crèdit que aprovava.

La segona part està dedicada a detallar les quantitats de diners que s’han destinat a cada entitat bancària així com a comparar el total amb diverses equivalències, com, per exemple, que cada ciutadà espanyol ha donat 3.533€ als bancs.

Finalment, les dues altres seccions estan dedicades a explicar què significa la pèrdua de les entitats financeres pròpies, com la CAM, Bancaixa i el Banc de València, per a l’economia del País Valencià, així com a descriure el model islandés.

Així doncs, l’assemblea oberta que Compromís per Torrent ha convocat per divendres 29 de juny a la seua seu local vol servir com a punt de trobada per l’intercanvi d’idees i debatre sobre iniciatives i alternatives a la política de servei als mercats que està portant a terme tant el PP de Rajoy com abans el PSOE de Zapatero.

Així mateix i dins de la mateixa línia d’acció, Compromís per Torrent també ha eixit diverses vegades per tal d’arreplegar signatures i col•laborar amb la Iniciativa Legislativa Popular de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, que reclama que es regule la dació de l’habitatge en pagament de la hipoteca així com s’establisquen iniciatives de lloguer social.