Beguer: “Les propostes i mocions del grup popular sempre s’inclouen al Ple i les de Compromís es perden pel camí”.

Compromís per Torrent ha abandonat el Ple ordinari de l’Ajuntament al conculcar-se drets protegits pel propi Reglament Orgànic, el que protegix el drets bàsics dels grups polítics municipals.

Segons l’article 139 i 140 de l’esmentat reglament les mocions presentades pels grups polítics 10 dies abans de la celebració del Ple han de ser incloses en l’ordre del dia dels punts a tractar.

Compromís havia presentat tres mocions complint els requisits exigits pel Reglament; una referent a estalvi en l’enllumenat públic de Torrent, una moció de rebuig de la cessió de sòl públic a empreses privades, i una tercera rebutjant l’acomiadament de 20 jardiners municipals al passar la gestió a la mercantil Nous Espais, S.A. Cap de les tres han sigut admeses.

Per la seua banda el grup municipal del Partido Popular ha presentat dues mocions, una de modificació del règim de retribucions dels membres de la corporació, i una urgent per tràmit extraordinari, és a dir al mateix Plenari, rebutjant unes declaracions de la diputada Marina Albiol que va fer en 2010. Mocions que han siguts incloses en l’ordre del dia.

Per a Beguer es tracta d’un nou episodi de com entén el Partido Popular el funcionament de la democràcia, és a dir les seues mocions sí i les de l’oposició no; quan totes tenen el mateix dret de recollir-se i votar-se segons el propi Reglament del Ple de l’Ajuntament de Torrent.

COMPROMÍS PER TORRENT ABANDONA EL PLENO DEL AYUNTAMIENTO AL CONCULCARSE DERECHOS PROTEGIDOS POR EL PROPIO REGLAMENTO ORGÁNICO DE LA CORPORACIÓN

Beguer: “Las propuestas y mociones del grupo popular siempre se incluyen al Pleno y las de Compromis se pierden por el camino”.

Compromís per Torrent ha abandonado el Pleno ordinario del Ayuntamiento al conculcarse derechos protegidos por el propio Reglamento Orgánico, el que protege los derechos básicos de los grupos políticos municipales.

Según los artículos 139 y 140 del mencionado reglamento, las mociones presentadas por los grupos políticos 10 días antes de la celebración del Pleno deben ser incluidas en el orden del día de los puntos a tratar.

Compromís había presentado tres mociones cumpliendo los requisitos exigidos por el Reglamento; una referente a ahorro en el alumbrado público de Torrent, una moción de rechazo de la cesión de suelo público a empresas privadas, y una tercera rechazando el despido de 20 jardineros municipales al pasar la gestión a la mercantil Nous Espais, S.A. Ninguna de las tres han sido admitidas.

Por su parte el grupo municipal del Partido Popular ha presentado dos mociones, una de modificación del régimen de retribuciones de tres de sus concejales, y una urgente por trámite extraordinario, es decir en el mismo Pleno, rechazando unas declaraciones de la diputada Marina Albiol de 2010. Mociones que sí han sido incluidas en el orden del día.

Para Beguer se trata de uno nuevo episodio de cómo entiende el Partido Popular el funcionamiento de la democracia, es decir sus mociones sí y las de la oposición no; cuando todas tienen el mismo derecho de recogerse y votarse según el propio Reglamento del Pleno del Ayuntamiento de Torrent.