Beguer: “En 2006 el PP s’abstingué en la concessió de la contracta de la neteja esgrimint que la durada era de 16 anys i ara vol privatitzar la gestió de l’enllumenat per a 15”.

Compromís per Torrent ha criticat les condicions per les quals el govern municipal del PP vol privatitzar la gestió integral de l’enllumenat públic exterior de Torrent. El portaveu de Compromís, Vicent Beguer no s’explica com el PP s’absté o vota en contra de contractes de privatització de llarga durada quan està en l’oposició i ara que governa a Torrent fa el mateix que tant criticava al PSOE quan aquest últim governava per majoria absoluta a l’Ajuntament.

Beguer ha recordat que el motiu fonamental pel qual el Grup del PP s’abstingué en la concessió de la contracta de la neteja de Torrent va ser la durada del contracte, aprovada en aquell moment pel govern socialista i que privatitzava aquesta gestió mitjançant una durada de 16 anys. Així ho va manifestar el portaveu popular Vicente Soria al Ple d’octubre del 2006 quan va expressar el sentit del vot del seu grup, a l’afirmar literalment que: “Pero bien, nos abstenemos, fundamentalmente por el tiempo de duración de la contrata que nos parece excesivo 16 años. Gracias.”

En aquest sentit, Compromís ha manifestat la seua oposició a la concessió d’aquest tipus de contractes que comprometen a l’Ajuntament de Torrent, i que en el cas que ens ocupa, com és la privatització de la gestió de l’enllumenat públic exterior (els carrers), deixarà lligades les mans a la Corporació Local al llarg de les properes quatre legislatures, “Li agrade o no als ciutadans de Torrent i als seus futurs Governs”, ha expressat Beguer.
Entrant en els números de la privatització, Beguer ha desvelat que aquesta li costarà a la ciutat de Torrent 35.410.142’53€ (IVA inclòs), que haurà de pagar al llarg dels 15 anys de la concessió, i es pregunta si aquest tipus de gestions no poden fer-se des de l’Ajuntament, aprofitant el seu personal i assessorant-se puntualment, en cas de necessitat, per alguna de les empreses del sector que oferixen aquest tipus de serveis.

Beguer ha volgut recordar que fa uns mesos el seu grup va presentar una moció d’estalvi energètic en la que proposava, entre altres qüestions, l’apagada de l’enllumenat en aquelles zones urbanitzades no poblades i on no hi haguera activitat industrial o la desconnexió alterna dels fanals del carrer (una si una no) excepte en travesseres, semàfors i passos de vianants. “Una moció rebutjada pel govern del PP, que ara ens presenta una proposta que ells mateixos hagueren votat en contra si foren oposició”, ha afirmat Beguer.

Finalment Beguer ha lamentat que tant PP com PSOE aprofiten les seues majories absolutes per a privatitzar sense treva serveis bàsics de Torrent, primer va ser l’Aigua, després la Neteja, l’Auditori i ara l’Enllumenat i els Camps de Futbol de Sant Gregori, uns fets que per a Compromís demostra ben a les clares falta de capacitat i alternatives per a gestionar-los.

NOTA DE PRENSA

COMPROMÍS PER TORRENT DEMANDA AL PP QUE APLIQUE LOS MISMOS CRITERIOS EN LA CONCESIÓN DE CONTRATOS QUE CUANDO ESTABA EN LA OPOSICIÓN.

BEGUER: “En 2006 el PP se abstuvo en la concesión del contrato de la limpieza esgrimiendo que la duración era de 16 años y ahora quiere privatizar la gestión del alumbrado para 15”.

Compromís per Torrent ha criticado las condiciones por las que el gobierno municipal del PP quiere privatizar la gestión integral del alumbrado público exterior de Torrent. El portavoz de Compromís, Vicent Beguer, no se explica como el PP se abstiene o vota en contra de contratos de privatización de larga duración cuando está en la oposición y ahora que gobierna en Torrent hace lo mismo que tanto criticaba al PSOE cuando este último gobernaba por mayoría absoluta el Ayuntamiento.

Beguer ha recordado que el motivo fundamental por el que el Grupo del PP se abstuvo en la concesión de la contrato de la limpieza de Torrent fue la duración del contrato, aprobada en aquel momento por el gobierno socialista, y que privatizaba esta gestión mediante una duración de 16 años. Así lo manifestó el portavoz popular Vicente Soria en el Pleno de octubre de 2006 cuando expresó el sentido del voto de su grupo, al afirmar literalmente que: “Pero bien, nos abstenemos, fundamentalmente por el tiempo de duración del contrato que nos parece excesivo 16 años. Gracias.”

En este sentido, Compromís ha manifestado su oposición a la concesión de este tipo de contratos que comprometen al Ayuntamiento de Torrent, y que en el caso que nos ocupa, como es la privatización de la gestión del alumbrado público exterior (las calles), dejará atadas las manos a la Corporación Local a lo largo de las próximas cuatro legislaturas, “Le guste o no a los ciudadanos de Torrent y a sus futuros Gobiernos”, ha expresado Beguer.

Entrando en los números de la privatización, Beguer ha desvelado que esta le costará a la ciudad de Torrent 35.410.142’53€ (IVA incluido), que deberá pagar a lo largo de los 15 años de la concesión, y se pregunta si este tipo de gestiones no pueden hacerse desde el Ayuntamiento, aprovechando su personal y asesorándose puntualmente, en caso de necesidad, por alguna de las empresas del sector que ofrecen este tipo de servicios.

Beguer ha querido recordar que hace unos meses su grupo presentó una moción de ahorro energético en la que proponía, entre otras cuestiones, apagar el alumbrado en aquellas zonas urbanizadas no pobladas y donde no hubiera actividad industrial o la desconexión alterna de las farolas de la calle (una si una no) excepto en traveseras, semáforos y pasos de peatones. “Una moción rechazada por el gobierno del PP, que ahora nos presenta una propuesta que ellos mismos hubieran votado en contra si fueran oposición”, ha afirmado Beguer.

Finalmente Beguer ha lamentado que tanto PP como PSOE aprovechen sus mayorías absolutas para privatizar sin tregua servicios básicos de Torrent, primero fue el Agua, después la Limpieza, el Auditorio y ahora el Alumbrado y los Campos de Fútbol de San Gregorio, unos hechos que para Compromís demuestran bien a las claras falta de capacidad y alternativas para gestionarlos.