Preguntes formulades per Registre d’Entrada: PREGUNTES COMPROMÍS RENDA GARANTIDA CIUTADANIA 2011-2014

Compromís per Torrent, mitjançant la seua regidora Carmen Silla, ha demanat per Registre d’Entrada detall sobre les dades corresponents a l’aplicació de les sol·licituds en matèria de renda garantida que ha rebut l’ajuntament al llarg de la passada legislatura.

La petició d’informació ha estat tramesa en arribar al grup municipal de Compromís queixa sobre problemes en el pagament de les ajudes, derivats d’expedients municipals que s’havien “extraviat”, i en concret sobre un cas en el qual l’ajuntament finalment va pagar només una mensualitat de subvenció tres anys després d’haver-se demanat l’ajuda.

Segons informa la Conselleria de Benestar Social, els interessats que residixen als municipis considerats com a entitats col·laboradores de la Renda Garantida, del qual Torrent forma part, és l’ajuntament en qüestió al que li correspon la gestió de la sol·licitud dels interessats, elevant la proposta de prestació a la Direcció Territorial perquè procedisca a la resolució de la mateixa. Per tant, en el cas de Torrent, l’Ajuntament és el responsable en la tramitació i gestió de la Renda Garantida de Ciutadania, més i quan arran l’obertura de l’expedient aquest ha sigut extraviat pel propi consistori.

Les quantitats definitives assignades a Torrent en concepte de Renda Garantida, en la passada legislatura, varen ser les següents: 2011: 376.168€, 2012: 475.630€, 2013: 763.365€ i 2014: 1.000.000€.

En concret des de Compromís s’ha demanat que l’Ajuntament de Torrent li lliure informació sobre el nombre de persones per any que han percebut la Renda Garantida en la passada legislatura, així com les mensualitats assignades i el total d’expedients que han estat extraviats des del 2011 fins el 2014, que és l’últim any del que es disposa liquidació del pressupost municipal.

També s’han demanat el criteris aplicats per l’ajuntament en la concessió d’aquestes ajudes des del 2011 fins el 2014, tot i sabent que en el cas de Torrent li correspon a l’entitat local l’elaboració i remissió del Pla Familiar d’Inserció, que és requisit previ i preceptiu per a la resolució dels expedients referits a la Renda Garantida de Ciutadania.

Finalment des de Compromís s’ha recordat que aquest tipus d’ajudes meriten dret a una prestació econòmica social, de caràcter universal, que faciliten la inserció sociolaboral a aquelles persones que manquen de recursos per a mantindre un adequat benestar personal i familiar, atenent en tot cas als principis d’igualtat, solidaritat i complementarietat.