SONY DSC

És tot un goig per a nosaltres presentar-vos la nova executiva de Compromís per Torrent que des del passat 23 de setembre es troba en funcionament. Aquest nou grup té nom i cognoms: Pau Alabajos, portaveu local; Francesc Company, secretari d’organització; Òscar Peris, secretari de finances; David Baviera, secretari de comunicació; Pep Varela, secretari de sectorials i actes; Jordi Velasco, secretari de relacions institucionals; Rubén González, secretari de participació ciutadana; Violeta Rius, vocal; Pau Marcote, vocal; Vicent Revert, vocal; Meritxell Peris, vocal i David Vila, representant de Joves amb Compromís. La característica que defineix aquest nou projecte és la joventut ja que la mitjana d’edat de la gent que composa l’executiva és de 32 anys.

Encetem una nova etapa, il·lusionant i engrescadora. La regeneració i el canvi radical de fer política és una de les demandes que a hores d’ara clama la ciutadania. Les ganes de treballar i de fer política per i per a Torrent que tenen els joves de Compromís sumades a l’experiència política dels predecessors i de gran part dels militants del partit esdevenen una equació que ens atorga molta més empenta per a lluitar per tal de construir un poble digne, lliure i viu. Torrent demana un canvi, i nosaltres lluitarem per ell.

Les eleccions municipals i autonòmiques arribaran prompte, motiu de pes per a posar-se a treballar amb més constància i ganes que mai tenint ben clars quins són els nostres objectius. Compromís ha d’arribar a la gent, hem d’incidir en la societat torrentina i hem d’establir com a màxima principal guanyar el carrer. Una de les claus és treballar conjuntament amb els moviments socials de Torrent, amb les associacions cíviquesentitats veïnals i establir sinergies amb les iniciatives horitzontals tal i com marca l’ADN d’un partit radicalment democràtic i compromés fermament amb la regeneració política. Una de les senyes d’identitat del grup que capitanejarà el projecte serà la participació i la transparència, creant comissions de treball centrades en diversos àmbits: participació ciutadana, comunicació, relacions institucionals o implantació. Cal destacar també que, a hores d’ara, les noves tecnologies són claus i per tant apostarem per dinamitzar la nostra presència en les xarxes socials i els fòrums digitals perquè són una eina fonamental per a estar en constant contacte amb la ciutadania i les seues inquietuds.

Hem de demostrar que Torrent és dels torrentins i no un joguet per a fer la feina del matalafer en mans del PP. Una majoria absoluta en mans d’un partit que es finança il·legalment, que silencia amb duresa el clam dels moviments socials amb una llei mordassa i que salva bancs abans que persones és una bomba de rellotgeria. El viatge que acaba de començar ha de tindre la finalitat de transformar la realitat, de guanyar i de fer la política que tots els torrentins i torrentines es mereixen.

No podem deixar de citar dos dels intel·lectuals més grans que ha parit el País Valencià per acomiadar aquesta presentació: com va dir Joan Fuster: tota política que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres” i que allò que val és la consciència de no ser res si no s’és poble” que ens va ensenyar Vicent Andrés Estellés. Aquestes dos cites plasmen els nostres ciments per a guanyar un futur que està molt pròxim però que no podrem aconseguir sense vosaltres.

Salut, País Valencià i a per totes!