Pau Alabajos: “Volem saber el cost i els mitjans públics utilitzats per a fer-li fotos a l’alcalde, publicades en el perfil oficial municipal de Facebook i enviades a la premsa”.

 

Els actes de la trobada de bandes música, celebrats a Torrent el dia 15 d’octubre passat, acabaren amb un parlament de l’Alcalde Ros als peus del monument de la Torre. El desplegament mediàtic, però, va estar condicionat per l’ús de la dotació de la Policia Local encarregada de pilotar els drons municipals.

En diferents imatges publicades al Facebook oficial de l’Ajuntament de Torrent es pot observar com l’Alcalde Ros era fotografiat des de diferents angles pels esmentats drons; unes instantànies que també foren distribuïdes als mitjans de comunicació, fets que des de Compromís consideren com una utilització personal i política de la unitat de la Policia Local responsable dels drons municipals.

En aquest sentit, el portaveu dels valencianistes, Pau Alabajos, ha anunciat que el seu grup municipal ha presentat una bateria de preguntes sobre els fets produïts, incidint especialment en ser informat sobre el cost material i personal, així com quins han sigut els motius oficials de la mobilització d’aquesta unitat especial de la Policia Local de Torrent, per què s’han publicat les fotografies preses pels drons en mitjans públics locals i s’han cedit a premsa aliena a l’ajuntament, i , finalment, si existeix algun protocol intern d’utilització dels drons a nivell municipal.

Per a Alabajos, els drons i la dotació de la Policia Local assignada als mateixos es despleguen en situacions específiques per a assegurar la seguretat de les persones en manifestacions i altres situacions compromeses, o bé, serveixen d’ajuda en tasques de desaparicions, rescats i robatoris; “i tenint en compte que el terme de Torrent té 70 km2 sembla poc seriós utilitzar aquesta unitat policial per a temes de publicitat personal política i no per a garantir realment la seguretat de la ciutadania”, ha conclòs.

 

Nota de prensa

Compromís per Torrent pregunta por el uso de los drones policiales en las celebraciones del pasado día 15 de octubre.

Pau Alabajos: Queremos saber el coste y los medios públicos utilizados para hacerle fotos al alcalde, publicadas en el perfil oficial municipal de Facebook y enviadas a la prensa”.

 

Los actos del encuentro de bandas música, celebrados en Torrent el día 15 de octubre pasado, acabaron con un parlamento del Alcalde Ros a los pies del monumento de la Torre. El despliegue mediático, no obstante, estuvo condicionado por el uso de la dotación de la Policía Local encargada de pilotar los drones municipales.

En diferentes imágenes publicadas en el Facebook oficial del Ayuntamiento de Torrent se puede observar como el Alcalde Ros era fotografiado desde diferentes ángulos por los mencionados drones; unas instantáneas que también fueron distribuidas a los medios de comunicación, hechos que desde Compromís consideran como una utilización personal y política de la unidad de la Policía Local responsable de los drones municipales.

En este sentido, el portavoz de los valencianistas, Pau Alabajos, ha anunciado que su grupo municipal ha presentado una batería de preguntas sobre los hechos producidos, incidiendo especialmente en ser informado sobre el coste material y personal, así como cuales han sido los motivos oficiales de la movilización de esta unidad especial de la Policía Local de Torrent, por qué se han publicado las fotografías tomadas por los drones en medios públicos locales y se han cedido a prensa ajena al ayuntamiento, y , finalmente, si existe algún protocolo interno de utilización de los drones a nivel municipal.

Para Alabajos, los drones y la dotación de la Policía Local asignada a los mismos se despliegan en situaciones específicas para asegurar la seguridad de las personas en manifestaciones y otras situaciones comprometidas, o bien, sirven de ayuda en tareas de desapariciones, rescates y robos; “y teniendo en cuenta que el término de Torrent tiene 70 km² parece poco serio utilizar esta unidad policial para temas de publicidad personal política y no para garantizar realmente la seguridad de la ciudadanía”, ha concluido.