Beguer: “L’Ajuntament de Torrent no pot demanar préstecs mentres el pressupost de 2011 no incorpore els dèficits de 2009 i 2010”.

El grup municipal de Bloc-Compromís ha alertat que el Pressupost del 2011, aprovat inicialmente i en fase d’al·legacions, no contempla els dèficits de tresoreria acumulats dels anys 2009 i 2010. En 2010 l’Ajuntament tancà la caixa amb un romanent negatiu (dèficit) de 9.087.000 euros, mentres que al 2009 se situa al voltant de 5 milions d’euros.

Per a Beguer s’esta vulnerant el recent Real Decreto-Ley 8/2011, aprovat el passat juliol, de “medidas de apoyo a los deudores, de control del gasto público y cancelación de deudas con empresas y autónomos contraidas por las entidades locales y de fomento de la actividad empresarial”.

Segons el portaveu de Compromís, el pressupost inicial aprovat està incomplint l’article 6 d’aquest decret, pel qual una entitat local no pot demanar préstecs addicionals si no incorpora els deutes acumulats d’anys anteriors. En concret a l’Estat de Previsió de moviments i situació del deute amb entitats financeres, elaborat per la Intervenció local, figura un préstec futur a demanar a l’I.C.O per valor de 3 milions d’euros, per tant, i segons aquest article 6, l’Ajuntament no podrà sol·licitar-lo mentres no incorpore els dèficits, perquè d’una altra manera s’estaria vulnerant la legalitat i falsejant el Pressupost de 2011.

Finalment Beguer vol recordar la constant doble moral del Govern del PP a Torrent, on es predica austeritat però sempre amagant l’enorme deute públic que ha generat la seua gestió des que arribaren a l’alcaldia en 2007