Una representació de militants de Compromís ha visitat l’exposició sobre l’arquitecte José Manuel Cortina, autor de l’abandonat palau modernista de Torrent.

Vicent Font, número tres en les llistes de Compromís ha remarcat que aquest acte simbòlic, en el dia dels museus, ha servit per homenatjar la figura de l’arquitecte Cortina i la seua obra, en especial el Palau modernista Giner-Cortina de Torrent, que es troba legalment protegit però en un estat lamentable de conservació.

Font ha agraït especialment la visita guiada de Tomàs Roselló, autor de l’exposició al Castell d’Alaquàs, i li ha expressat, en nom del col·lectiu de Torrent, la seua solidaritat i preocupació per l’estat de deteriorament del palauet ubicat a Torrent.

El grup municipal de Compromís per Torrent ha demanat, en nombroses ocasions, que l’Ajuntament actue urgentment davant el perill de ruïna imminent que amenaça la pròpia existència del monument, i ha exigit a l’equip de govern del PP que aplique les resolucions del Consell Valencià de Cultura en quant a la supervivència d’aquest edifici catalogat.

Finalment, el portaveu del grup municipal de Compromís, Vicent Beguer, ha criticat que mentres el PP s’ha gastat 900.000€, en la remodelació de la façana de l’Ajuntament, als que previsiblement s’hauran d’afegir els reclamats per l’empresa Via Latina, que ha guanyat en primera instància contra la decisió unilateral del govern del PP de rescindir aquell primer contracte d’obra, importants monuments de Torrent com el Palau de Cortina o el Xalet del Francés es troben en imminent perill de desaparició, sense cap actuació que assegure les seues estructures.