Beguer: “Les tarifes addicionals del garatges col·lectius arrepleguen imposicions que ja es graven a l’Impost de Béns Immobles”.

El grup municipal de Compromís per Torrent va votar en contra de l’aprovació de l’Ordenança fiscal reguladora de la Taxa d’Entrada de Vehicles a Través de les Voreres. El seu portaveu, Vicent Beguer, va presentar una esmena d’eliminació a l’article 7.b), que imposa tarifes addicionals als garatges col·lectius de més de 4 vehicles. L’esmena no va ser acceptada pel Grup Popular.

En concret, segons l’ordenança aprovada amb els vots del Partido Popular, a més de la tarifa de 28’52€ per metre linial, els garatges col·lectius amb capacitat de més de 4 vehicles hauran de satisfer 5’95€ per cada 20 metres quadrats de local en els casos dels privats, i 11’91€, també per cada 20 metres quadrats, en els públics.

Per a Compromís aquesta redacció aprovada pel Partido Popular ocasionarà que, per part d’alguns propietaris de garatges afectats, es presenten previsiblement reclamacions, atés que les tarifes addicionals se solapen amb l’Impost de Béns Immobles. Així, Beguer ha explicat que cobrar per metre quadrat de superfície del garatge forma part del fet imposable de l’I.B.I i no de la Taxa de Guals, la qual només pot gravar l’entrada de vehicles a través de les voreres.

Finalment Beguer ha expressat que l’únic informe que obra a l’expedient és de la Intervenció municipal, el qual només expressa que la tramitació de l’ordenança s’ajusta al procediment administratiu regulat per la Llei d’Hisendes Locals, sense entrar a valorar en cap moment el fet imposable pel qual es cobren les quantitats meritades als ciutadans i empreses de Torrent afectades.

COMPROMÍS PER TORRENT VOTA EN CONTRA DE LA ORDENANZA DE VADOS AL SOLAPARSE DOS TARIFAS CON EL IMPUESTO DE BIENES INMUEBLES

Beguer: “Las tarifas adicionales de los garajes colectivos recogen imposiciones que ya se graban en el Impuesto de Bienes Inmuebles”.

El grupo municipal de Compromís per Torrent votó en contra de la aprobación de la Ordenanza fiscal reguladora de la Tasa de Entrada de Vehículos a Través de las Aceras. Su portavoz, Vicent Beguer, presentó una enmienda de eliminación al artículo 7.b), que impone tarifas adicionales a los garajes colectivos de más de 4 vehículos. La esmena no fue aceptada por el Grupo Popular.

En concreto, según la ordenanza aprobada con los votos del Partido Popular, además de la tarifa de 28’52€ por metro lineal, los garajes colectivos con capacidad de más de 4 vehículos deberán satisfacer 5’95€ por cada 20 metros cuadrados de local en el caso de los privados, y 11’91€, también por cada 20 metros cuadrados, en los públicos.

Para Compromís esta redacción aprobada por el Partido Popular ocasionará que, por parte de algunos propietarios de garajes afectados, es presenten previsiblemente reclamaciones, dado que las tarifas adicionales se solapan con el Impuesto de Bienes Inmuebles. Así, Beguer ha explicado que cobrar por metro cuadrado de superficie del garaje forma parte del hecho imponible del I.B.I y no de la Tasa de Vados, la cual solo puede grabar la entrada de vehículos a través de las aceras.

Finalmente Beguer ha expresado que el único informe que obra al expediente es de la Intervención municipal, el cual solo expresa que la tramitación de la ordenanza se ajusta al procedimiento administrativo regulado por la Ley de Haciendas Locales, sin entrar a valorar en ningún momento el hecho imponible por el que se cobran las cantidades devengadas a los ciudadanos y empreses de Torrent afectadas.