Aquesta vesprada a les 19.00 hores i a la plaça de la Llibertat hi havia convocada per part de la Plataforma Educació Pública de Torrent una concentració en defensa de l’ensenyament públic, amenitzada també per les actuacions de Pau Alabajos i Daniel Mata. Des de Compromís donem plenament suport a aquestes reivindicacions i hi hem assistim per a fer-hi costat. Entre els nombrosos militants de la nostra formació política, hi podíem veure Sento Beguer i Maria Herrada, els dos nostres regidors a l’Ajuntament de Torrent, així com Vicent Font i Meritxell Peris, número 3 i 4 de la llista municipal, respectivament.

En aquest sentit, des de Compromís tenim clar que l’educació pública és el pilar bàsic sobre el qual es fonamenta una societat que tinga la llibertat, la igualtat i la fraternitat com a valors fonamentals. Per tant, donem suport a l’exigència que es complisca la promesa que es comencen les obres de construcció del Col·legi nº10 aquest semetres, els alumnes del qual porten 5 anys en barracons.

Així mateix, volem mostrar el nostre rebuig a l’atac a la nostra identitat com a poble que suposa el plantejament de l’infaust conseller Font de Mora d’acabar amb les línies en valencià amb l’establiment d’un decret de trilingüisme que no és més que una irresponsabilitat i una trampa i que va en contra de totes les reclamacions dels pedagogs en un territori com el nostre en què el fracàs escolar és una autèntica xacra. Denunciem de manera contundent la traïció a la nostra identitat com a valencians que suposa aquesta mesura del govern de PP.