Beguer: “El conveni va ser aprovat en la Comissió Tècnica de Seguiment de les Instal·lacions de Parc Central; una Comissió creada per acord del Ple municipal”.

Compromís per Torrent, mitjançant el seu portaveu Vicent Beguer, ha demanat que l’Ajuntament de Torrent faça públic el Conveni signat entre Gaia Gestión Deportiva, S.L i la Universidad Católica de Valencia, per a la utilització, per part d’aquesta última, de les instal·lacions esportives municipals de Parc Central “Ciutat de l’Esport i de l’Oci”.

Beguer ha recordat al govern municipal, encapçalat per l’alcaldessa Folgado, que el conveni va ser aprovat per la Comissió Tècnica de Seguiment de les Instal·lacions de Parc Central el dia 10 de novembre de 2011, i que la creació d’aquesta Comissió va ser aprovada pel Ple de l’Ajuntament de Torrent.

“El funcionament en un Ajuntament transparent seria que aquest conveni fóra públic i estiguera a disposició de la ciutadania en la pàgina web municipal, atés que fa referència a unes instal·lacions públiques de les quals l’Ajuntament de Torrent és el seu propietari”, ha asseverat Beguer.

En aquest sentit la ciutadania de Torrent, i els usuaris que paguen els seus abonaments, tenen dret a saber les condicions per les quals es regix l’esmentat conveni, i si la Universitat Católica està pagant per l’ús de les instal·lacions com qualsevol veí o veïna.

El portaveu de Compromís a més ha incidit en el fet que al Ple de desembre el seu grup va demanar que se li facilitara una còpia de la querella presentada per la concessionària, que afecta tots els regidors del Partido Popular membres de la Junta de Govern Local, inclosa l’alcaldessa de Torrent. En aquest sentit, Beguer ha recordat que el portaveu del Partido Popular va negar facilitar el contingut de la querella al seu grup, però no va contestar la seua pregunta de si la defensa jurídica dels imputats correrà o no a càrrec del Consistori.

Finalment, Beguer ha exigit que l’alcaldessa Folgado demane disculpes a la ciutadania i als mitjans de comunicació per mentir en la roda de premsa convocada per ella mateixa arran de la imputació, en la que va declarar que el Consell Jurídic Consultiu havia donat la raó al seu govern en el contenciós que manté amb l’empresa concessionària, quan la realitat és que el Ple del Jurídic Consultiu va dictaminar literalment el 16 d’octubre de 2014 (dictamen 541/2014) que: “No procede la resolución del contrato de gestión de las instalaciones deportivas -Ciudad del Deporte y del Ocio-“.

COMPROMÍS PER TORRENT PIDE QUE SE HAGA PÚBLICO EL CONVENIO ENTRE GAIA Y LA UNIVERSIDAD CATÓLICA PARA LA UTILIZACIÓN DE LAS INSTALACIONES DEPORTIVAS DE PARC CENTRAL

Beguer: “El convenio fue aprobado en la Comisión Técnica de Seguimiento de las Instalaciones de Parc Central; una Comisión creada por acuerdo del Pleno municipal”.

Compromís per Torrent, mediante su portavoz Vicent Beguer ha solicitado que el Ayuntamiento de Torrent haga público el Convenio firmado entre Gaia Gestión Deportiva, S.L y la Universidad Católica de Valencia, para la utilización, por parte de esta última, de las instalaciones deportivas municipales de Parc Central “Ciudad del Deporte y del Ocio”.

Beguer ha recordado al gobierno municipal, dirigido por la alcaldesa Folgado, que el convenio fue aprobado por la Comisión Técnica de Seguimiento de las Instalaciones de Parc Central el día 10 de noviembre de 2011, y que la creación de esta Comisión fue aprobada por el Pleno del Ayuntamiento de Torrent. “El funcionamiento en un Ayuntamiento transparente sería que este convenio fuera público y estuviere a disposición de la ciudadanía en la página web municipal, dado que hace referencia a unas instalaciones públicas de las que el Ayuntamiento de Torrent es su propietario”, ha aseverado Beguer. En este sentido la ciudadanía de Torrent, y los usuarios que pagan sus abonos, tienen derecho a saber las condiciones por las que se rige el mencionado convenio, y si la Universidad Católica está pagando por el uso de las instalaciones como cualquier vecino o vecina.

El portavoz de Compromís además ha incidido en el hecho de que en el Pleno de diciembre su grupo pidió que se le facilitara una copia de la querella presentada por la concesionaria, que afecta a todos los concejales del Partido Popular miembros de la Junta de Gobierno Local, incluida la alcaldesa de Torrent. En este sentido Beguer ha recordado que el portavoz del Partido Popular negó facilitar el contenido de la querella a su grupo pero no contestó su pregunta de si la defensa jurídica de los imputados correrá o no a cargo del Consistorio.

Finalmente Beguer ha exigido que la alcaldesa Folgado pida disculpas a la ciudadanía y los medios de comunicación por mentir en la rueda de prensa convocada por ella misma a raíz de la imputación, en la que declaró que el Consejo Jurídico Consultivo había dado la razón a su gobierno en el contencioso que mantiene con la empresa concesionaria, cuando la realidad es que el Pleno del Jurídico Consultivo dictaminó literalmente el 16 de octubre de 2014 (dictamen 541/2014) que: “No procede la resolución del contrato de gestión de las instalaciones deportivas -Ciudad del Deporte y del Ocio-“.