La gent de Compromís encarem les campanyes d’una manera una miqueta estranya. Per una banda, sabem que, com va dir Sento Beguer en la campanya de les passades eleccions locals, la llavor que recollim a les urnes la vàrem plantar quatre anys abans, ja que nosaltres sempre estem en “campanya”. Perquè “campanya”, per a nosaltres, vol dir treballar per la gent, tots els dies, no només aparéixer quinze dies per a complir l’expedient, com fan molts altres.

Perquè, igual que ens pot passar a qualsevol de nosaltres en la nostra vida, en la nostra faena, si no fas res durant quatre anys, no pots voler recollir cap fruit en quinze dies. No només no podríem recollir cap fruit, sinó que ens faria vergonya i tot demanar la confiança.

Però, per altra banda, ho hem de donar tot en eixos quinze dies, perquè no tenim els mitjans ni la publicitat de què disposen els altres partits: si no ens fem “veure”, semblaria que no hi estiguérem. I, en aquesta societat mediàtica i més en unes eleccions generals que es plantegen, més encara, com a bipolars, o blanc o negre, és necessari eixir a recordar que, efectivament, estem ací i venim forts.

I per això hem fet una campanya en què tota la gent del col·lectiu s’ha deixat la pell, literalment. Començàvem aquest diari dient que les pancartes i els cartells i tota la resta d’elements tradicionals de la campanya electoral els treballem nosaltres, els pengem nosaltres, en jornades maratonianes, traient temps d’on es puga. Perquè això marca una diferència. Tot allò que hageu vist de campanya de Compromís ha estat treballat per gent amb Compromís, des de la penjada de pancartes i cartells, a les eixides amb la khaima o al mercat fins a l’elaboració i, sobretot, distribució de l’infoCOMPROMÍS

I quan demà aneu a votar i vegeu els nostres apoderats i interventors, també veureu que no porten cap uniforme ni tenen cap mena d’equipació de l’estil d’una “unitat especial”. Són persones que tenen un compromís amb la democràcia. Molts són militants, molts altres simpatitzants i també gent que simplement vol col·laborar en aquest moment concret per a ser garantia democràtica en un dia tan important. No tenim paraules per a agrair-los-ho.

Així doncs, tal com el passat 23 de maig vàrem començar la “campanya” per a les eleccions locals de 2015, vàrem començar a treballar tal com vos hem vingut informant i que no hem deixat ni en aquesta altra campanya per a les generals, el proper dilluns, 21 de novembre, siga quin siga el resultat, farem el mateix.