Beguer: “Ara més que mai és necessari establir els controls pertinents en l’arreplegada de residus”

El portaveu del grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de Torrent ha qualificat d’atracament a les famílies i als comerços l’apujada del 215% en la taxa de residus aprovada per l’EMTRE. En aquest sentit, també s’ha referit a la càrrega que hauran de suportar les empreses, que ja han fet públiques les seues queixes, en aquests temps de crisi econòmica i amb el drama de la desocupació que vivim. « En compte d’ajudar les empreses a crear ocupació, les ofeguen ».

D’una altra banda, Compromís ha criticat la « nocturnitat i alevosia » amb què s’ha dut endavant la votació, dos mesos després d’unes eleccions, en ple mes d’agost i donant la documentació amb només 48 hores d’avançament. Així mateix, en el programa del PP s’establia clarament que no s’apujarien els impostos i ara tripliquen la taxa del fem. Una mentida i una burla a l’electorat.

A més a més, Beguer ha qualificat de cínica la postura de María José Català en afirmar que « el sentido del voto no es importante » faltant al respecte a les institucions i a la tasca parlamentària que se li ha encomanat. Primer es vota a favor fent seguidisme del partit i després es vol espolsar les puces de damunt dient públicament que als ciutadans no els costarà diners de la butxaca quan sap que no és cert, ja que, d’una manera o altra, el pagament eixiran dels impostos que paguem els torrentins.

En aquests moments, de fet, en què les arques de l’Ajuntament estan més que buides, el portaveu de Compromís s’ha preguntat quins malabars tenen en ment fer amb els comptes per a poder assumir aquesta operació d’imatge.

Finalment, Beguer ha insistit que ara més que mai és necessari establir els mecanismes de control de la gestió de residus, com ara, per exemple, la bàscula de pesatge, que tantes vegades s’ha reclamat des del grup muncipal de Compromís.