Beguer: “El PP no ha volgut donar representació legal a les associacions i sindicats del camp ni l’obligació de donar comptes trimestralment”.

Compromís per Torrent ha votat en contra del projecte d’Estatuts del Consell Agrari de Torrent presentada pel govern del PP.

Les 6 esmenes presentades per Compromís no han sigut debatudes ni votades en la Comissió tal i com marca la Legislació en matèria Local; de tal manera que el text que el PP ha aprovat no arreplega les obligacions marcades per la llei 5/1995 de Consells Agraris Municipals.

L’Estatut aprovat pel PP regula que l’Alcaldessa podrà triar, a dit, 9 dels 12 membres en aquest organisme autònom, mentres que la Llei Valenciana estipula, al seu article 9.b), que el 50% dels seus membres siguen obligatòriament representants triats a proposta de les organitzacions professionals i sindicals del camp. Els Estatuts, que aprovarà el PP el proper dilluns, tampoc arrepleguen l’obligació legal que el Consell Rector es reunisca cada tres mesos, i no cada sis tal i com finalment s’ha aprovat, incomplint-se l’article 6.2 de l’esmentada Llei Valenciana.

Per al portaveu de Compromís, Vicent Beguer, es tracta d’un nou intent del PP de Torrent de monopolitzar els càrrecs rectors de l’únic organisme regulat per les lleis autonòmiques, obviant la representació legal del món del camp i polititzant el seu òrgan rector, atés que també se’ls obliga als grups de l’oposició que el seu únic representant siga regidor, en contraposició a l’esmena de Compromís que proposava donar llibertat als grups municipals per a triar al seu representant d’entre els agricultors de Torrent.

COMPROMÍS VOTA EN CONTRA DE LOS NUEVOS ESTATUTOS DEL CONSEJO AGRARIO DE TORRENT, POR CONSIDERAR QUE VULNERAN LA PARTICIPACIÓN LEGAL DE LOS AGRICULTORES EN SU CONSEJO RECTOR.

Beguer: “El PP no ha querido dar representación legal a las asociaciones y sindicatos del campo ni la obligación de dar cuentas trimestralmente”.

Compromís per Torrent ha votado en contra del proyecto de Estatutos del Consell Agrari de Torrent presentada por el gobierno del PP.

Las 6 enmiendas presentadas por Compromiso no han sido debatidas ni votadas en la Comisión tal y como marca la Legislación en materia Local; de tal manera que el texto que el PP ha aprobado no recoge las obligaciones marcadas por la ley 5/1995 de Consejos Agrarios Municipales.

El Estatuto aprobado por el PP regula que la Alcaldesa podrá elegir, a dedo, 9 de los 12 miembros en este organismo autónomo, mientras que la Ley Valenciana estipula, en su artículo 9.b), que el 50% de sus miembros sean obligatoriamente representantes elegidos a propuesta de las organizaciones profesionales y sindicales del campo. Los Estatutos, que aprobará el PP el próximo lunes, tampoco recogen la obligación legal que el Consejo Rector se reúna cada tres meses, y no cada seis tal y como finalmente se aprobado, incumpliéndose el artículo 6.2 de la mencionada Ley Valenciana.

Para el portavoz de Compromís, Vicent Beguer, se trata de un nuevo intento del PP de Torrent de monopolizar los cargos rectores del único Organismo regulado por las leyes autonómicas, obviando la representación legal del mundo del campo y politizando su órgano rector, dado que también se obliga a los grupos de la oposición a que su único representante sea concejal, en contraposición a la enmienda de Compromís que proponía dar libertad a los grupos municipales para elegir a su representante de entre los agricultores de Torrent.