COMPROMÍS proposa la creació d’una empresa pública mixta, en què puga entrar capital privat, com a fórmula per a gestionar l’auditori

Beguer considera aquesta fórmula molt més avantatjosa per a Torrent per la participació de l’ajuntament en els beneficis i la recuperació de la inversió municipal anual

Compromís presentarà una alternativa a la proposta de privatització de l’Auditori de Torrent anunciada pel PP consistent en la creació d’una empresa mixta contemplada per la legislació per a aquest tipus d’instal·lacions. En aquesta proposta es contempla la incorporació d’un soci tecnològic, expert en la gestió d’espais culturals, amb un capital social del 49%, reservant-se la corporació de Torrent la majoria en el consell d’administració.

Per a Vicent Beguer, portaveu del grup municipal en l’Ajuntament de Torrent, “els avantatges de la nostra proposta són evidents ja que ens permet modular l’esforç financer necessari per al desenvolupament del servei i la corporació participa en la gestió i direcció de la Companyia, a través dels seus òrgans de govern. A més ens permet obtenir retorns econòmics”.

Beguer ha explicat que “aquesta fórmula de gestió indirecta, mitjançant la creació d’una societat d’economia mixta de naturalesa mercantil i amb personalitat jurídica independent, és la que millor s’adapta a l’entorn mercantil en què es desemboliquen els diferents serveis i activitats a prestar. Es presenten unes condicions de major agilitat i flexibilitat de gestió en els seus aspectes tècnics, financers, de gestió dels recursos posats a la seua disposició, etc. enfront de la fórmula de la gestió directa privatitzada en la qual perdem el control de l’Auditori.”

El portaveu del grup municipal BLOC-Compromís en l’Ajuntament de Torrent, Vicent Beguer, considera que la proposta de privatització de l’Auditori de Torrent suposa “la certificació del fracàs del PP en la gestió de la cultura. Han fracassat en la gestió econòmica i ara comença el fracàs en la gestió cultural”. Així explica que amb l’aportació anunciada d’un 50% de la transferència municipal a l’Auditori es patrocinarà a una empresa privada perquè sense arriscar gens ni fer la mínima inversió gestione un negoci amb els impostos de tots els veïns. “Si a més el preu de les entrades és lliure i no estan subjectes a preus públics fixats per l’Ajuntament el que es proposa és regalar un edifici municipal per a reduir una part de la despesa. La nostra proposta és raonablement millor”.

Per al responsable de Compromís “se’ns diu que estalviem dos milions en quatre anys i que es reduirà a la meitat l’aportació municipal, unes xifres que no quadren pressupost en mà. En el fons, la gestió de l ‘Auditori va a cedir-se a una empresa privada, però als ciutadans de Torrent ens va a costar quasi 500.000 d’euros anuals aquesta gestió, açò sense explicar el cost de manteniment estructural de l’edifici i sempre que les previsions no fallen. L’empresa privada guanyarà diners però no tindrà grans incentius per a fer bé el seu treball doncs si té pèrdues aquestes les cobrirà l’Ajuntament amb la seua aportació. Un negoci redó”