Enllaç a l’esmena a la totalitat presentada: ESMENA TOTALITAT IBI

Denegació de l’esmena per part del Partido Popular: PROPOSTA IBI 2015 I DENEGACIÓ ESMENES

Versión castellana mas abajo.

Beguer: “L’informe de tresoreria afirma que es reduiran un 1% però no hi ha cap dada explicativa que permeta el seu càlcul”.

Compromís per Torrent ha avançat que no votarà a favor de l’Ordenança de l’IBI per al 2015 mentres no s’explique en un informe detallat com la tresoreria local arriba a la conclusió que els rebuts abaixaran un 1% de cara al proper any.

El portaveu de Compromís, Vicent Beguer, ha explicat que no pot rebutjar-se l’esmena presentada pel seu grup en base a un informe de 12 línies en el que no apareix cap dada explicativa sobre la composició i el càlcul de l’Impost de Béns Immobles que aplicarà l’Ajuntament de Torrent al proper 2015.

No hi figura en la resposta de la Tresoreria local cap dada comparativa dels padrons fiscals d’immobles referenciats a l’IBI entre l’any 2014 i 2015. Tampoc s’explica com és possible que si el coeficient de decrement del 0’73 és el mateix en ambdós anys, i sols amb una rebaixa del 0’0054% del tipus impositiu es pot compensar la pèrdua del 10% en les reduccions que patixen els contribuents en cada any successiu de l’impost, tal i com s’establix en la pròpia regulació de l’IBI després que s’aplicara la revisió cadastral que entrà en vigor en l’any 2008.

L’informe de tresoreria, lliurat al grup municipal de Compromís, afirma que existeixen càlculs i simulacions realitzats tant per al 2014 com per al 2015, així com comparances entre els padrons del dos anys, però aquestos càlculs, simulacions i comparances no han sigut aportats en la resposta oficial, amb la qual cosa no queda acreditada numèricament l’afirmació de què la quota íntegra de l’impost abaixarà un 1% el proper any.

Finalment Beguer ha expressat que un Ajuntament que recapta prop de 20 milions d’euros en concepte de l’Impost de Béns Immobles no pot contestar a una esmena del seu grup en base a un informe el que no s’aporten simulacions de la quota final en funció de les diferents categories fiscals dels carrers i vies de Torrent. A tal efecte des de Compromís s’ha avançat que només votaran a favor de l’IBI, per a 2015, si els regidors del PP es comprometen a retornar, amb el seu patrimoni personal, les quantitats corresponents en cas d’una hipotètica apujada global dels rebuts finals, descomptades les noves altes que puguen produir-se al Padró d’immobles.

COMPROMÍS PER TORRENT PEDIRÁ RESPONSABILIDADES POLÍTICAS Y PATRIMONIALES SI LOS RECIBOS FINALES DEL I.B.I SON SUPERIORES AL DEL AÑO 2014

Beguer: “El informe de tesorería afirma que se reducirán un 1% pero no hay ningún dato explicativo que permita su cálculo”.

Compromís per Torrent ha avanzado que no votará a favor del Ordenanza del IBI para el 2015 mientras no se explique en un informe pormenorizado como la tesorería local llega a la conclusión de que los recibos bajarán un 1% de cara al próximo año.

El portavoz de Compromís, Vicent Beguer, ha explicado que no puede rechazarse la enmienda presentada por su grupo en base a un informe de 12 líneas en el que no aparece ningún dato explicativo sobre la composición y el cálculo del Impuesto de Bienes Inmuebles que aplicará el Ayuntamiento de Torrent en el ejercició 2015.

No figura en la respuesta de la Tesorería local ningún dato comparativo de los padrones fiscales de inmuebles referenciados al IBI entre el año 2014 y 2015. Tampoco se explica como es posible que si el coeficiente de decremento del 0’73 es el mismo en ambos años, y solo con una rebaja del 0’0054% del tipo impositivo se puede compensar la pérdida del 10% en las reducciones que sufren los contribuyentes en cada año sucesivo del impuesto, tal y como se establece en la propia regulación del IBI después de que se aplicara la revisión catastral que entró en vigor en el año 2008.

El informe de tesorería, entregado al grupo municipal de Compromís, afirma que existen cálculos y simulaciones realizados tanto para el 2014 como para el 2015, así como comparaciones entre los padrones de ambos años, pero estos cálculos, simulaciones y comparaciones no han sido aportados en la respuesta oficial, con lo que no queda acreditada numéricamente la afirmación de que la cuota íntegra del impuesto bajará un 1% el próximo año.

Finalmente Beguer ha expresado que un Ayuntamiento que recauda cerca de 20 millones de euros en concepto del Impuesto de Bienes Inmuebles no puede contestar a una enmienda de su grupo en base a un informe el que no se aportan simulaciones de la cuota final en función de las diferentes categorías fiscales de las calles y vías de Torrent. A tal efecto desde Compromís se ha avanzado que solo votarán a favor del IBI, para 2015, si los concejales del PP se comprometen a devolver, con su patrimonio personal, las cantidades correspondientes en caso de una hipotética subida de los recibos finales, descontadas las nuevas altas que se puedan producir en el Padrón de inmuebles.