(Entrevista publicada en el número 216 de La Opinión de Torrent, corresponent a la primera quinzena de gener de 2012)

Catalá deixa un buit per la seua política personalista que el PP ha d’omplir

Mamén Casabán. Torrent

Este jove militant, molt actiu en les xarxes socials, opina que internet és una ferramenta democratitzadora perquè posa a tots els partits al mateix nivell.

Ricard Chulià Peris va nàixer a Torrent fa 28 anys i és llicenciat en Filologia. Con ell mateix ens comenta, té una tendència innata a envoltarse de torres, literalment, de llibres i música i a perdre el cap amb els escacs. Des de l’estiu de 2011 és el Secretari local de Compromís en substitució de la regidora Maria Herrada.

Com valora Compromís el nomenament de Mª José Català com a consellera d’Educació?

Pensem que continuarà amb el model d’educació del PP, un model fracassat en tots els sentits, amb dades de fracàs escolar molt preocupants (estem al capdavant d’Espanya). Cal donar-li temps, però pense que desenvoluparà una gestió continuista. Vorem si compleix amb les infraestructures que va prometre -hospital, etc.- ara que forma part del Consell. Ja no n’hi ha excuses.

Amparo Folgado sustitueix Català al front de l’Ajuntament…

És realment curiós que la numero set de les llistes siga la nova alcaldessa, i això em fa reflexionar de quina forma fa les llistes el PP. Encara que ens té igual si és la número set o la número set suplent, perquè és el model del PP, un model fracassat. El problema que té ara el PP és la politica personalista que ha fet Mª José Català i que ha fet que ara es troben amb un buit. Perquè Català ha utilitzat este Ajuntament d’una manera molt personalista.

El seu partit va votar en contra del pressupost de 2012 amb 34 esmenes presentades…

El nombre d’esmenes presentades per Compromís demostra que tenim un projecte alternatiu de ciutat. El nostre partit va votar en contra perquè és un pressupost fet a martellades. Hi ha unes previsions d’ingressos irreals i els diners no ixen del no res. Tenim una alternativa clara a un model de ciutat que el Partit Popular no s’atrevix o no vol canviar heretat de la seua gestió i de la gestió del PSOE.Tenim un problema de dèficit molt fort perquè s’ha balafiat sense traure de forment un gra.

[+info:]
Compromís presenta 34 esmenes al Pressupost confeccionat pel PP per a 2012 i alerta d’un futur desequilibri de més de 7,3 milions d’euros
Esmenes presentades al projecte de Pressupost de 2012
Compromís acusa al PP de pintar novament els números per a quadrar el Pressupost de 2012
Parlament de Sento Beguer al Ple defensant les esmenes de Compromís al Pressupost 2012
Compromís per Torrent acusa al govern del PP de mentir sobre els pressupostos en la pàgina web municipal
Compromís considera inaudit que el PP explique el Pressupost abans a la premsa que a la resta de partits

Compromís també va votar en contra del trasllat del servei de jardineria a Nous Espais…

Per a nosaltres és una gran equivocació. Nous Espais és una despesa innecessària, perquè té una funció sense trellat hui per hui. Els temps del Pocero ja han passat i millor que no tornen. I ara, inexplicablement, volen omplir de contingut Nous Espais amb la gestió dels jardins amb una excusa no creïble. A més, per un decret de Rajoy que prohibix la contractació de personal, on aniràn eixos 20 jardiners que suposadament anaven a passar un proces de selecció que pot entrar en contradicció amb el decret llei? No es pot jugar amb eixes persones ni amb les famílies que hi ha darrere.

[+info:]
Compromís presenta una moció perquè el servei de jardineria torne a l’Ajuntament en virtud d’un decret llei del propi Mariano Rajoy
Intervenció de Beguer sobre el trasllat a Nous Espais de la gestió de la jardineria i exigència de votació nominal per les possibles responsabilitats patrimonials que se’n puguen derivar
El limbe dels jardiners
Compromís denuncia el partidisme de la web municipal en la disputa entre els sindicats i l’equip de govern sobre l’amortització de 57 llocs de treball

L’equip de govern comença a plantejar-se oferir serveis d’empreses públiques i mancomunar serveis…

En Compromís sempre hem estat a favor de mancomunar serveis. Ho fem en altres comarques i demostra que la comarcalització funciona. El poblema ve quan el PP aposta per la Mancomunitat per espolsar-se les puces quan no té més remei, no com una filosofia de treball amb altres poblacions. El treball en xarxa sempre és bo i positu.

El centre de majors Santa Elena ha rebut part del seu deute després de les protestes de fa uns dies…

Es tracta d’un tema prou delicat, perquè els impagaments fiquen en risc un centre que fa una tasca important. El que no es pot fer és aprofitar-se d’aquest tema, com ha fet el gabinet de premsa d’aquest Ajuntament, trencant el consens a què s’havia arribat. Però el PP sempre fa el mateix, agafen la irrealitat que ells volen trasmetre. Nosaltres els acusem de manipulació, primer perquè és un tema molt delicat, com he comentat adés, i després perquè és una mostra més de la utilització reiterada de l’Ajuntament per fer promoció d’un partit concret, quan Torrent som tots i ningú està per damunt de ningú.

[+info:]
Compromís lamenta que el PP utilitze el gabinet de premsa de manera partidista per a apropiar-se del consens davant els impagaments del Consell al centre de majors Santa Elena

La Generalitat ha començat el any apujant els preus dels carburants…

Les retallades socials del govern del PP són una gran immoralitat. Pugen el preu dels carburants i baixen salaris d’interins -i vindran acomiadaments en Sanitat i Educació-, però Ecclestone cobra per anticipat i en paradís fiscal. Ara, les empreses cobren als dos anys en el millor dels casos. En Torrent moltes empreses han hagut de tancar per aquest tema. A Sueca i Alcoi, on governem, això no passa. Fa uns mesos presentàrem una moció per a complir la legalitat en els termes de pagament als proveïdors a Torrent i fou rebutjada per PP i PSOE. Les pujades d’impostos en temps de crisi s’han de fer amb una filosofia molt progressiva i solidària, que pague més qui més té. Els impostos indirectes els paguem tots, rics i pobres, són antisocials.

A nivell nacional el PP ha pujat l’IRPF…

Espanya és dels estats europeus que més pressió fiscal aplica a l’IRPF; però, pel contrari, està a la cua dels que menys en recapta. És un model insolidari, que permet la trampa de les SICAVs.

L’equip de govern planteja començar amb la implantació de la zona blava…

Des de Compromís pensem que únicament està plantejada com una fórmula més de recaptació per a quadrar el pressupost.

[+info:]
Compromís per Torrent presenta al·legacions contra el projecte d’ordenança de la zona blava

Les xarxes socials han canviat la forma de fer política?

Crec que sí. Internet és una eina molt democratitzadora. No hi ha diferència entre partits. Compromís va fer el programa electoral participatiu i està sempre obert a suggeriments.